سردبیر مجله سیاه و سفید معتقد است که پردیس سینمایی ملت نمی‌تواند در جشنواره فیلم فجر میزبان خوبی برای اهالی رسانه باشد.

پایگاه خبری تئاتر: امیر فرض‌اللهی گفت: امسال  برگزارکنندگان جشنواره سی‌ و‌ هفتم فیلم فجر کار قشنگی انجام داده‌اند که از آن استقبال می‌کنم.

سردبیر مجله سیاه و سفید در توضیح این مطلب گفت: شفافیت در اعلام تعداد خبرنگاران و ماهیت رسانه‌هایی که قرار است در جشنواره حاضر شوند حرکت قابل توجهی بود. مشخص شدن این موضوع که این رسانه‌ها در بین مطبوعات سینمایی به‌ لحاظ کیفی چقدر موجه هستند، واقعاً رفتاری روشنگرانه و پیشرو بود.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، برگشتن بخش فیلم‌های مستند و کوتاه به جشنواره اقدام مفید و قابل ستایشی است. بازگشت بخش فیلم‌های اول هم واقعاً خوب است چرا که امید را در دل جوانان و فیلم‌سازان نسل نوین ایجاد می‌کند.

فرض‌اللهی در ادامه نکته‌ای را مطرح می‌کند که این روزها اصحاب رسانه بارها در انتقاد به جشنواره فجر به آن اشاره کرده‌اند: پردیس سینمایی ملت نمی‌تواند میزبان خوبی برای اهالی رسانه در جشنواره فیلم فجر باشد. سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این موضوع توجهی ندارد. حالا نمی‌گوییم برج میلاد برای این کار در نظر گرفته شود، اما وقتی تعداد خبرنگاران سینمایی، منتقدان‌ و روزنامه‌نگاران‌ فعال به زحمت ۳۰۰ نفر می‌شوند و می‌توان از سالن‌های داخل شهر استفاده کرد، چرا حتماً باید مجتمع سینمایی ملت در نظر گرفته شود؟

وی ادامه داد: به اعتقاد من، برخی برنامه‌های جانبی مثل قرعه‌کشی فیلم‌ها و ... جنبه نمایشی دارد. هر چه از نمایشی بودن جشنواره و برگزاری برنامه‌هایی که در این راستا تدوین می‌شوند خودداری کرده و هزینه‌ها کاسته شود مطلوب‌تر است.