کیومرث پوراحمد کارگردان فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» با اعترض به سانس‌های نامناسب اکران فیلمش در جشنواره گفت: نورچشمی بودم جسارت چنین برخوردی نداشتند.
پایگاه خبری تئاتر: کیومرث پوراحمد کارگردان پیشکسوت سینما که با فیلم سینمایی «تیغ و ترمه» در بخش سودای سیمرغ سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد،ضمن اعتراض به زمان اکران این فیلم در پردیس سینمایی چارسو که سینمای هنرمندان در این دوره از جشنواره به شمار می‌رود، گفت: بعد از گذشت سال‌ها فعالیت در سینما تنها چیزی که برای من از اهمیت بسیاری برخوردار است، این است که عوامل فیلم من مانند دیبا زاهدی که نقش اول «تیغ و ترمه» را بازی کرده است یا فردین خلعتبری که موسیقی حیرت‌انگیز این فیلم را ساخته است، دیده شوند.

وی بیان کرد: مهمترین وجه جشنواره فیلم فجر برای من این است که مردم، منتقدان و سینماگران فیلم من را ببینند و نظرات خود را درباره فیلم بیان کنند. در چنین شرایطی سانس نمایش «تیغ و ترمه» در پردیس «چارسو» که قرار است برای هنرمندان و منتقدان به نمایش گذاشته شود، ساعت ۲۱ شب در تاریخ ۲۲ بهمن در نظر گرفته شده است. در واقع نمایش این فیلم درست زمانی است که ۳ ساعت از آغاز مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره فیلم فجر هم گذشته است.

ین کارگردان سینما توضیح داد: فیلمی که با تنگدستی و مشکلات بسیار و تنها در ۳۲ جلسه ساخته شده است، باید اینگونه با آن رفتار شود؟ اگر میلیارد میلیارد بودجه‌ای که به نورچشمی‌ها می‌دهند به فیلم من هم می‌دادند، باز هم جرات می‌کردند چنین رفتاری با این فیلم داشته باشند.

وی تاکید کرد: چرا برای این فیلم باید تا این اندازه تبعیض قائل شوند، ۴۸ سال است که فیلم می‌سازم، مگر چند نفر مانند من در سینمای ایران وجود دارد که بعد از گذشت ۴ سال که یک فیلم ساخته‌ام باید اینگونه با آن رفتار کنند. برای من این مهم است که هنرمندان و منتقدان درباره این فیلم نظر دهند که این بخش مهم هم با چنین سانسی حذف شده و این امر برای من بسیار دردناک است.

پوراحمد در پایان گفت: شدیدا به گردانندگان و برگزارکنندگان جشنواره اعتراض دارم، این بی‌توجهی نسبت به «تیغ و ترمه» برای من قابل درک نیست.