تینو صالحی که قرار است نمایش «مم و زین» را در تماشاخانه «سنگلج» اجرا کند، گفت: انتخاب اول من اجرا در «تئاتر شهر» بود اما مدیر این مجموعه گفت سالن را به آدم‌های معروف می‌دهیم!

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر ادامه داد: امسال نمایش «ترنج» من در کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر پرفروش‌ترین اثر این سالن بود و طبیعتا مدیر سالن باید از اجرای نمایشی دیگر از گروهی که اثر قبلی‌شان پرفروش بوده است، استقبال کند، اما آقای اتابک نادری به من گفت نمایشت به درد مجموعه ما نمی‌خورد و اثری ضعیف است و من می‌خواهم آدم‌های معروف را به تئاترشهر بیاورم.

صالحی با اشاره به پیگیری‌هایش برای مشخص شدن دلیل این تصمیم افزود: هنوز هم پیگیر این قضیه هستم و شخصا با مدیر مرکز هنرهای نمایشی گفتگو کرده‌ام و همچنان پرسش من این است در هر سالن تئاتر شهر همیشه یک نمایش به عنوان پرفروش‌ترین نمایش سال معرفی می‌شود. وقتی نمایش ما پرفروش‌ترین نمایش کارگاه نمایش است چرا نباید اثر بعدی من در این مجموعه اجرا بشود؟ چون من این را حق خودم می‌دانم و شخصا هم پیگیر این موضوع هستم.

این کارگردان تئاتر افزود: خانم پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه «سنگلج» از گروه ما دعوت کردند که نمایش‌مان را در این تماشاخانه به صحنه بیاوریم و قرار شد از 17 فروردین 93 در این تماشاخانه اجرا داشته باشیم.

صالحی نمایش «مم و زین» را اثری موزیکال توصیف کرد و گفت: می‌توانم ادعا کنم این نمایش دومین نمایش کاملا موزیکال ایرانی است که در عین این ویژگی، به سمت تئاتر آزاد هم نمی‌رود بلکه دیالوگ‌هایی کاملا ریتمیک دارد.

او که این نمایش را براساس یک افسانه کردی اجرا می‌کند، توضیح داد: این اثر نمایشی برگرفته از یکی از مهمترین منظومه‌های عاشقانه کردی است که امسال آن را در جشنواره تئاتر آیینی-سنتی اجرا کردیم و برای اجرای عمومی‌مان تغییراتی دادیم و به دلیل اجرا در تماشاخانه «سنگلج» جنبه موزیکال آن قوام پیدا کرد.

 نمایش «مم و زین» نوشته عباس عبدالله‌زاده است که با طراحی و کارگردانی تینو صالحی به صحنه می‌رود.

در این اثر نمایشی بازیگرانی همچون توماج دانش بهزادی، حسن محمدی، صفورا کاظم‌پور، سامان کرمی، مسعود شاه‌کرمی، مهدی حنفی، هدی آهنگر، پویان دروی، یاسمن میرزایی و سیدعماد حسینی بازی می‌کنند.

میرامیر میری نیز ساخت موسیقی این اثر نمایشی را بر عهده دارد.

نمایش «مم و زین» از 17 فروردین‌ماه هر شب رأس ساعت 20 در تماشاخانه «سنگلج» اجرا خواهد شد.