داوود فتحعلی بیگی که به تازگی به سمت مدیر کانون تعزیه و نمایش‌های آیینی سنتی منصوب شده است، یادآور شد فعالیت این کانون مستلزم در اختیار داشتن بودجه و امکانات کافی است.

پایگاه خبری تئاتر: داوود فتحعلی‌بیگی کارگردان و پژوهشگر نمایش‌های آیینی سنتی که به تازگی حکم مدیریت كانون تعزیه و نمایش‌های آیینی سنتی را دریافت کرده است گفت: در واقع من این مسئولیت را از 25 سال قبل داشته‌ام و سالهاست که به صورت فردی روی نمایش‌های آیینی سنتی تحقیق و پژوهش می کنم. در حال حاضر هم که این سمت به من داده شده باید با برنامه‌ریزی‌های مشخص‌تری براساس آیین‌نامه کارها را پیش ببریم.

وی ادامه داد: البته هنوز زود است که بخواهم درباره چشم‌اندازی که این کانون باید داشته باشد، صحبت کنم اما باید دید چقدر از برنامه‌های ما مصوب می شود. من شخصا سالهاست که به صورت فردی در زمینه نمایش‌های آیین سنتی فعالیت می کنم اما زمانی می شود به درستی و از همه جنبه‌ها این نوع آثار را مورد توجه قرار داد که بودجه و امکانات مناسبی در اختیارمان قرار گیرد.

این پژوهشگر متذکر شد: من وقتی یک تعزیه قدیمی و یا جدید پیدا می‌کنم به عنوان یک محقق و پژوهشگر روی آن تحقیق می کنم و حاصل پژوهشم را در یک مقاله یا کتاب به چاپ می رسانم اما برخی از فعالیت‌ها مثل برگزاری کارگاه های آموزشی، ثبت، ضبط و گردآوری تجربه های پیشکسوتانی که در زمینه‌های مختلفی چون تعزیه، پرده‌خوانی و نقالی فعال بوده‌اند و ... مستلزم در اختیار داشتن بودجه و سرمایه‌گذاری‌های کلان فرهنگی است چون همه این اقدامات هزینه‌بر است و باید از طرف مرکز هنرهای نمایشی برایش بودجه‌ای تعریف شود نه اینکه صرفا حکمی صادر شود و یک نفر به عنوان مدیر کانون نمایش‌های آیین سنتی منصوب شود.

کارگردان نمایش «زلیخانامه» در پایان صحبت‌هایش اشاره کرد: البته مطمئنا از طرف مرکز هنرهای نمایشی امکاناتی در اختیار این کانون قرار خواهد گرفت تا ما بتوانیم این آثار را احیا کرده و نشست‌های آموزشی - تخصصی برگزار کنیم. پرداختن و زنده نگاه داشتن نمایش‌های سنتی آیینی یک کار جمعی است و بدون امکانات و به شکل فردی نمی‌توان حق مطلب را در مورد این آثار ادا کرد.

داود فتحعلی بیگی 21 اسفند ماه از سوی مدیر كل هنرهای نمایشی به مدیریت كانون تعزیه و نمایش‌های آیینی سنتی منصوب شد.