مدیرعامل خانه هنرمندان تمام کارگردان‌هایی که در سال ۹۳ در ایرانشهر اجرا دارند را شاخص خواند و گفت: علاوه بر توجه به تئاتر شهرستان و جوانان دانشجو، قرار است دو نمایش از کشورهای گرجستان و فرانسه در مجموعه ما اجرای عمومی شوند.

پایگاه خبری تئاتر: مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان در خصوص برنام‌های سال 93 تماشاخانه ایرانشهر  گفت: طبق روال گذشته کارگردان‌هایی که در سال 93 در تماشاخانه ایرانشهر اجرا دارند، مشخص شدند. عمده این هنرمندان در حال قرارداد بستن هستند که در صورت تکمیل اعلام عمومی می‌شوند.

وی ادامه داد: سال 93 تمام کارگردان‌هایی که به ایرانشهر می‌آیند شاخص هستند، همچنین قرار است در سال آینده علیرضا نادری اثری را کارگردانی کند.

مدیرعامل خانه هنرمندان به حضور کارگردانان جوان در ایرانشهر اشاره کرد و گفت: در برنامه سال آینده 3 کارگردان جوان را را در قالب بخش جوان انتخاب کردیم تا اجرا بروند. این فرصتی است تا آنها بتوانند خود را به جامعه تئاتری معرفی سازند.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر از اجرای دو نمایش از کشورهای گرجستان و فرانسه خبرداد و بیان داشت: همچنین در سال آتی دو نمایش خارجی به ایرانشهر خواهند آمد. نمایش «هملت» از کشور گرجستان قطعی شده است و نمایش دیگری هم از کشور فرانسه است که در حال رایزنی هستیم. تلاشمان است تا آثار خارجی برجسته برای اجرا به کشور بیایند. کیفیت بالای این آثار و انتخاب درست از لحاظ آموزشی نیز می‌تواند مسمر ثمر باشد؛ ضمن اینکه تعداد اجراهای ما حدود 15 تا 20 خواهد بود.

وی تصریح کرد: امسال نمایشی از شهرستان در ایرانشهر اجرا رفت، در سال 93 هم اثری از تئاتر شهرستان در ایرانشهر اجرا خواهد رفت تا حضور بچه‌های شهرستان در تئاتر حرفه‌ای پایتخت حفظ شود.