طلاعات آماری پرتماشاگرترین و پرفروش‌ترین آثار نمایشی مجموعه تئاتر شهر در سال 92 به تفکیک تالار‌های مختلف اعلام شد.

پایگاه خبری تئاتر: در سال 92 و در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر نمایش "خانه سربی" به کارگردانی علی نرگس‌نژاد، "پسران آفتاب" به کارگردانی سیامک صفری، "سیندرلا" به کارگردانی جلال تهرانی، "عرق خورشید اشک ماه" به کارگردانی آتیلا پسیانی و "دایی وانیا" به کارگردانی اکبر زنجانپور به روی صحنه رفتند.

از مجموع 158 هزار و 218 تماشاگری که از نمایش‌های به صحنه رفته در تالار اصلی مجموعه با احتساب ظرفیت 579 نفری این تالار دیدن کردند، نمایش "سیندرلا" با تعداد 31 اجرا و با میزبانی 16775 هزار تماشاگر بعنوان پرتماشاگرترین و فروشی معادل 193/279 میلیون تومان بعنوان پرفروش‌ترین نمایش تالار اصلی معرفی می‌شود. توضیح اینکه میزان تماشاگر اعلام شده این اثر نمایشی با در نظر گرفتن افزایش تعداد صندلی‌های تالار اصلی به میزان 125 نفر اعلام شده است.

بر اساس این گزارش نمایش‌های "در انتظار گودو" و "ملکه زیبایی لی نین" به کارگردانی همایون غنی‌زاده به دلیل ادامه اجرای خود در سال 93 در این فهرست قرار نگرفته‌اند.

تالار چهارسو (ظرفیت تماشاگر: 122 نفر)

در سالی که گذشت نمایش‌های "راکب" به کارگردانی کوروش زارعی، "چکامه رستاخیز" به کارگردانی داود دانشور، "مثل آب برای شکلات" به کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی، "نا تمام" به کارگردانی سیما تیرانداز، "تیغ و استخوان" به کارگردانی منیژه محامدی، "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور میزبان علاقه‌مندان تئاتر بود.
از مجموع 18 هزار و 754 تماشاگری که از این آثار دیدن کرده‌اند، نمایش "بیوه‌های غمگین سالار جنگ" با 44 اجرا و با 6898 تماشاگر بعنوان پرتماشاگرترین و فروشی معادل 57/753 میلیون تومان پرفروش‌ترین نمایش تالارچهار سو معرفی می شود.

شایان ذکر است نمایش "من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟" به کارگردانی روح‌الله جعفری به دلیل ادامه اجرا در سال آینده در گزارش اماری تالار چهارسو قرار نگرفته است .

تالار قشقایی (ظرفیت تماشاگر : 115 نفر)

نمایش‌های "آیین فاطیما" به کارگردانی سعید بصیری، "مرکب خوانی ارکستر مردگان" به کارگردانی محمودرضا رحیمی، "دره گل زرد" به کارگردانی مهدی حاصلپور، "رابینسون کروزوئه" به کارگردانی میلاد نیک آبادی، "پوتین‌های عموبابا" به کارگردانی شهرام کرمی، "تعبیر یک رویا" به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور، "پروانگی" به کارگردانی عامر مسافرآستانه، "بی بی بیدل" به کارگردانی آزاده انصاری عنوان نمایش‌هایی بودند که در سال 92 در تالار قشقایی به صحنه رفتند.

از مجموع آثار نمایشی به صحنه رفته در این تالار، تعداد 21 هزار و361 تماشاگر از نمایش‌ها دیدن کردند، که نمایش "تعبیر یک رویا" با 36 اجرا و با 5653 تماشاگر بعنوان پرتماشاگرترین و فروشی معادل 30/397 میلیون تومان بعنوان پرفروش ترین نمایش تالار قشقایی در سال 92 معرفی می‌شود.

توضیح اینکه میزان تماشاگر اعلام شده این اثر نمایشی با در نظر گرفتن افزایش تعداد صندلی‌های تالار قشقایی به میزان 100 نفر اعلام شده است.

لازم به ذکر است نمایش "خرمگس" به کارگردانی علی عابدی به دلیل ادامه اجرای خود در سال 93 در این فهرست قرار نگرفته است.

تالار سایه (ظرفیت تماشاگر: 103 نفر)

در سال جاری نمایش‌های "سمنو" به کارگردانی جوادنوری، "دیگر کدام ما زندگی کردن را دوست دارد" به کارگردانی عباس غفاری، "اینجا کجاست" به کارگردانی شیوا مسعودی، "تو هرگز نخواهی گشت" به کارگردانی سامان خلیلیان، "طعم آلوی جنگلی" به کارگردانی نوشین تبریزی، "بابا لنگ دراز" به کارگردانی زری اماد، "پروانه مفرغی" به کارگردانی هوشمند هنرکار ، "عروسک‌های سکوت" به کارگردانی سمانه زندی‌نژاد، "مرگ تصادفی یک آنارشیست" به کارگردانی مصطفی عبداللهی به صحنه رفتند.

از مجموع نمایش‌هایی که در این تالار نمایشی به صحنه رفته 16 هزار و 986 تماشاگر از نمایش‌ها دیدن کرده‌اند، نمایش "مرگ تصادفی یک آنارشیست" با 32 اجرا و 3796 تماشاگر با فروشی معادل 25/845 میلیون تومان بعنوان پرتماشاگرترین و پرفروش ترین نمایش تالار سایه معرفی می‌شود.

در این فهرست نام نمایش "مجردها" به کارگردانی پوران قادری به دلیل ادامه اجرا در سال 92 محاسبه نشده است.

کارگاه نمایش (ظرفیت تماشاگر: 48 نفر)

در سال 92 نمایش‌های "کابوس وقتی کاپوچینو تمام می‌شود" به کارگردانی میلاد اکبرنژاد، "پیکنولپسی" به کارگردانی بنفشه اعرابی، "ترنج" به کارگردانی تینو صالحی، "مرز" به کارگردانی سیروس همتی، "بیچاره مکبث" به کارگردانی پیام عزیزی، "گرفتار شدن باز در لانه جغدان" به کارگردانی محبوبه بیات، "بانوی گمشده" به کارگردانی فرهاد شریفی، "درفش کاویانی" به کارگردانی زهره بهروزی‌نیا، "یک بزرگداشت باشکوه" به کارگردانی رحمت امینی در کارگاه نمایش به صحنه رفتند.

از این تعداد آثار نمایشی که در کارگاه نمایش به صحنه رفتند 8 هزار و296 تماشاگر از نمایش‌ها دیدن کردند، که نمایش "ترنج" با 27 اجرا و 1994 تماشاگر و فروشی معادل 11/412 میلیون تومان پرتماشاگرترین و پرفروش ترین نمایش سال 92 در کارگاه نمایش بوده است.

تئاتر محیطی

در سالی که گذشت نمایش‌های "زن‌ها بوی سرب می‌دهند" به کارگردانی محمدامین چیتگران، "لاموزیکا" به کارگردانی محمدصادق ملکی، "مخاطب خاص" به کارگردانی علی شمس، "اعترافات غیر ارگانیک" به کارگردانی اشکان جنابی، "گارسن" به کارگردانی مسعود میرطاهری، "نمی‌دونم فردا چی می‌شه" به کارگردانی سمیرا مهدوی، "سیاهه سفارش، سفارش سیاه" به کارگردانی بیتا خارستانی، "دوست کافکا" به کارگردانی حسن جودکی، "کافه با مدیریت جدید" به کارگردانی مریم ملک و "شب بخیر کیارستمی" به کارگردانی علی احمدی اجرا شدند.

از مجموع آثار نمایشی که در قالب اجراهای محیطی مجموعه اجرا شدند 13 هزار و 119 تماشاگر از نمایش‌ها دیدن کردند، که نمایش "شب‌بخیر کیارستمی" با 32 اجرا و 3553 تماشاگر و 21/189 میلیون‌ تومان فروش بعنوان پرتماشاگرترین و پرفروش ترین نمایش محیطی مجموعه تئاتر شهر معرفی می‌شود.

گفتنی است، این آمار با احتساب بلیت تمام بهاء، تخفیف‌دار و میهمان برای تمامی نمایش‌های اجرا شده تئاترشهر در سال 92 ارائه شده است.