پایگاه خبری تئاتر: کامران جباری در گفتوگو با پایگاه خبری تئاتر با گلایه از وضعیت فروش بلیت سی و هفتمین جشنواره بین المللی فجر، اظهار کرد: چندین سال است که گروههای مختلف تئاتر نسبت به شیوه فروش بلیت جشنواره اعتراض دارند ولی صدای این اعتراض به گوش کسی نمی رسد. وی ادامه داد: چرا باید30 درصد ظرفیت سالنی که به فرض مثال 100 صندلی دارد برای فروش به عموم مردم در نظرگرفته شود و 70 درصد مابقی غیرقابل فروش باشد؟ وی افزود: این ظرفیت محدود فروش عمومی هم به ضرر علاقه مندان واقعی تئاتر تمام میشود وهم گروههای نمایش را بی انگیزه میکند. کارگردان تئاتر استرالیا ابراز کرد: در خصوص وضعیت فروش بلیت با هر کدام از کارگردانها که صحبت کنید متوجه میشوید بلیت هایی که برای فروش به عموم مردم اختصاص داده شده، ظرف یکی دو ساعت به اتمام رسیده و بسیاری از علاقه مندان موفق به خرید بلیت کارهای مورد علاقه خود نشده اند. وی اظهار کرد: جالب اینجاست که سهم 70 درصدی صندلیهای هر سالن به کسانی اختصاص داده میشود که دغدغه چندانی در حوزه تئاتر ندارند و به خود زحمت آمدن به سالن و دیدن کارها را نمی دهند. وی توضیح داد: چرا باید باید بلیت رایگان در اختیار کسانی قرار گیرد که برای این هنر ارزشی قائل نیستند و با عدم حضور خود در سالن، فرصت تماشای نمایش را از علاقه مندان واقعی میگیرند؟ وی ابراز کرد: بسیاری از نمایشهای جشنواره فجر علاقه مندان خاص خود یعنی کسانی که حاضرند برای دیدن کار پول پرداخت کنند را دارند بنابراین لزومی ندارد بخش عمده ظرفیت سالنهای نمایش به مدعوینی اختصاص داده شود که تک و توک کارها را می بینند. این کارگردان تئاتر خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از گروههای نمایش در سالنهای خالی اجرا میروند که این به هیچ وجه در شان آنها و یک سال زحمتی که کشیده اند نیست. وی افزود: قبل از اجرا چندین نفر به من زنگ زدند که علاقه داشتند کار استرالیا را ببیند ولی به دلیل تکمیل ظاهری ظرفیت سالن از پذیرش آنها معذور شدم. وی توضیح داد: این روش توزیع بلیت به هیچ وجه درست نیست و باید سازوکاری برای اصلاح آن اندیشیده شود والا در سالهای بعد شاهد آسیب جدی به ماهیت جشنواره فجر خواهیم بود.