مدیر مجموعه‌ی تئاترشهر با تشریح برنامه‌های پیش روی تئاترشهر و بیان این‌که در مدیریت این مجموعه، استقلال کامل دارد، گفت: در این مدت در پیشبرد امور، اختیار تام داشته‌ام و هیچ کاری از طرف اداره‌ی هنر‌های نمایشی به من تحمیل نشده است

پایگاه خبری تئاتر: اتابک نادری در نشستی با خبرنگاران که امروز (یکشنبه، 25 اسفندماه) برگزار شد، درباره‌ی برنامه‌های آینده‌ی مجموعه‌ی تئاترشهر، اظهار کرد: در مراسم معارفه‌ام گفتم من جایی نبودم که به مدیریت تئاتر برگشته باشم. من همیشه در مجموعه‌ی تئاتر، در بخش‌های مختلف حضور داشتم و حضورم به‌عنوان مدیر تئاترشهر به‌خاطر احساس وظیفه‌ای بود که داشتم و این احساس وظیفه، خارج از جغرافیای سیاسی است. من خودم را بازیگر کوچک تئاتر و عضوی از خانواده‌ی تئاتر می‌دانم. من خود را مسوول می‌دانم که مشوق هنرمندان باشم و ایده‌هایی را به‌شکل درست و اصولی ارائه دهم و تا زمانی هم که در اینجا حضور دارم، به این اصول پایبند خواهم بود.

او با تشریح برخی کارهایی که امسال در تئاترشهر انجام شده است، ادامه داد: اولین کاری که من در تئاترشهر انجام دادم، حفظ جدولی بود که توسط مدیر قبلی برای اجرای کارها، بسته شده بود. البته اگر می‌خواستیم جدول را برهم بزنیم، وقت داشتیم؛ اما همان برنامه‌های قبلی را پیش بردیم.

نادری همچنین بیان کرد: من به کارهای پژوهشی و مدون کردن اطلاعات، بسیار علاقه دارم و زمانی که مدیر تماشاخانه‌ی سنگلج بودم، اسناد زیادی را در آنجا حفظ و طبقه‌بندی کردیم و توانستیم کاری کنیم که امروز پژوهشگران به اطلاعات و آن اسناد دسترسی داشته باشند. همین کار را در مجموعه‌ی تئاترشهر هم دنبال کردیم. البته حفظ اسناد از دو سال پیش، در اینجا آغاز شده بود که ما هم آن را ادامه دادیم و تلاش کردیم با کمک هنرمندانی مانند آقای غریب‌پور، طبقه‌بندی و دسته‌بندی اسناد را در تئاترشهر انجام دهیم. تا کنون بخش عمده‌ای از این کار انجام شده است.

او با اشاره به برخی دیگر از فعالیت‌هایش در تئاترشهر، گفت: یکی از کارهای دیگر، تهیه‌ی یک چارت سازمانی بود که در گذشته به‌لحاظ مسائل اداری دچار مشکلاتی شده بود و بسیاری از چیزهایی که مربوط به 40 سال پیش می‌شد، گم شده بود.همچنین شیوه‌نامه‌های داخلی تدوین شد.

وی درباره‌ی انتخاب آثار نمایشی برای سال آینده، ادامه داد: ما در انتخاب کارها، نگاه مسابقه‌ای و جشنواره‌ای نداشته‌ایم و به این توجه کردیم که قرار است چه کسی چه کاری را اجرا کند. مطمئنا شناسایی گروه‌ها، هنرمندان و پیشینه‌شان باید برای تئاترشهر در اولویت قرار گیرد. مطمئنا این‌که چه کسی می‌خواهد کار کند، برای ما اهمیت دارد.

نادری گفت: من برای انتخاب آثار با شورای مشورتی صحبت‌های زیادی داشتم و براساس این مشورت‌ها از حدود 330 کار، سی‌وچند نمایش را انتخاب کردیم که البته این انتخاب‌ها مطمئنا بدون خطا نیست؛ اما سعی ما این بوده است که کم‌خطا باشد. به هر حال، باید این را در نظر بگیریم که قطاری که در اختیار ماست، چهار واگن بیشتر ندارد که ای کاش به جای آن، 100 واگن در اختیار داشتیم؛ اما وقتی شرایط محدود است، مجبوریم به حدود 300 کار نه بگوییم.

او ادامه داد: زمانی که به تئاترشهر آمدم، با استقلال تمام آمدم و امروز هم برای پیشبرد کارها از طرف مدیر اداره‌ی هنرهای نمایشی، اختیار تام دارم و هیچ کاری در این مدت از طرف آقای طاهری به من تحمیل نشده است.

نادری درباره‌ی برنامه‌های کارگاه نمایش تئاترشهر اظهار کرد: ما سال آینده به‌دنبال این هستیم که کارگاه نمایش، به هویت اصلی‌اش یعنی کار‌های تجربی و کارگاهی برگردد. از اواسط خردادماه سال آینده، رپرتوآری برای نسل نو تئاتر برگزار می‌کنیم، برای کسانی که کار اولی هستند، البته زمان اجرای این کار‌ها حدود یک هفته خواهد بود. همچنین در کارگاه نمایش، اساتیدی همراه شاگردان‌شان می‌توانند کار‌هایی داشته باشند.

نادری درباره‌ی بازسازی مجموعه‌ی تئاترشهر تصریح کرد: من در این مدت، بیش از 22 جلسه‌ی مشترک با دفتر طرح‌های عمرانی وزارت ارشاد داشتم و درباره‌ی مسائل بازسازی تئاترشهر صحبت کردیم، چون دغدغه‌ی اصلی ماست. من در این فاصله با شهرداری و سازمان زیباسازی شهرداری تهران رایزنی‌هایی داشتم که قرار شد طرح جامع بهینه‌سازی برای مجموعه‌ی تئاترشهر در نظر گرفته شود. باید درباره‌ی فضای بیرونی تئاترشهر به این نقطه‌نظر برسیم که فضای یکپارچه‌ای را در نظر بگیرم، یعنی تندیس‌ها یا نیمکت‌هایی که در محیط اطراف تئاترشهر وجود دارد، باید با معماری‌ آن همخوانی داشته باشد.

مدیر مجموعه‌ی تئاترشهر درباره‌ی تعطیلی تالار اصلی تئاترشهر برای تعمیر، گفت: از خردادماه قرار است به‌مدت حدود سه‌ماه، تالار اصلی تعطیل شود، مطمئنا تئاترشهر برای تعمیر به حداقل شش یا هفت ماه تعطیلی نیاز دارد؛ اما جامعه‌ی هنری نسبت به این تعطیلی اعتراض کرد؛ اما به هر حال، تصمیم بر این شد که تعمیرات فاز به فاز جلو برود و اولین فاز تعمیرات هم از سالن اصلی شروع می‌شود.

او درباره‌ی تعمیرات سال 86، گفت: تعمیراتی که در آن زمان انجام شد فقط چسباندن سنگ روی دیوار بود. باید صندلی‌های سالن‌ها عوض شود، سیستم اعلام و اطفای حریق در سالن اصلی نصب شود، سیستم نور و سقف‌های سالن‌ها باید تعمیر شود.