حسن معجونی، سرپرست گروه تئاتر لیو از گسترش فستیوال مونولیو و بین‌المللی شدن آن در سال 93 خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: این هنرمند تئاتر گفت: سال آینده همچنان پروژه مونولیو را ادامه خواهیم داد و بخش‌های تازه‌ای به آن اضافه می‌شود. البته زمان برگزاری‌اش کوتاه‌تر خواهد بود و در یکی دو هفته به طول می‌انجامد؛ ضمن اینکه تلاش می‌کنیم این فستیوال بین‌المللی شود.

به گفته او، این دوره از فستیوال شامل سه بخش تهران، شهرستان و سفرنامه خواهد بود که چیدمان بخش تهران توسط امیررضا کوهستانی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر انجام خواهد شد.

کارگردان نمایش «باغ آلبالو» توضیح داد: در بخش تهران قرار است امیررضا کوهستانی آثاری را سفارش دهد و این بخش فراخوان نخواهد داشت.

معجونی درباره بخش سفرنامه نیز توضیح داد: در دوره گذشته پروژه مونولوگ بر تم «نامه» به عنوان روایت‌های شخصی کار می‌کردیم و در دوره جدید قرار شد روی تم «سفرنامه» کار کنیم و مبنای‌مان یکی دو نمایشنامه و سفرنامه «آخوندزاده» است که برنامه‌های آن توسط من و احسان نوروزی طراحی می‌شود.

این کارگردان تئاتر توضیح داد: بخش شهرستان‌ها تنها بخشی است که فراخوان دارد و بیشتر هم بر جنبه آموزشی استوار است. به این صورت که فراخوان می‌دهیم و بعد از دریافت نمایشنامه‌ها، از نویسندگان حرفه‌ای می‌خواهیم هر یک روی یک متن خاص نظارت داشته باشند. بنابراین نویسنده و بازیگر بومی خواهند بود اما کارهای اجرایی توسط گروه خودمان انجام می‌شود.

سرپرست گروه تئاتر لیو احتمال داد دوره جدید فستیوال مونولیو اواخر پاییز آینده برگزار شود اما گفت، هنوز مکان برگزاری آن به طور قطعی مشخص نشده است.

او درباره تولیدات جدید گروه تئاتر لیو در سال 93 گفت: احتمالا مونولوگ «خانه،‌ آشپزخانه» را اجرا می‌کنم، اما هنوز سالن مشخصی نداریم و ممکن است برای اجرای مونولوگ دیگرم «کاسیاس فردوسی‌پور» که اجازه اجرا نگرفت، بار دیگر اقدام کنم تا در صورت دریافت مجوز این اثر را هم به صحنه بیاورم.

حسن معجونی که این روزها مشغول بازی در سریال «شمعدونی» کار سروش صحت است، درباره بازیگری‌اش در حوزه تئاتر گفت: فعلا برنامه مشخصی ندارم، اما دو پروژه پیشنهاد شده است که باید قطعی شوند.

 پروژه مونولیو یک پروژه پژوهشی در حوزه مونولوگ (تک‌گویی) است که از چند سال پیش توسط گروه تئاتر لیو برگزار می‌شود. تاکنون چندین دوره این فستیوال برگزار شده و این گروه تئاتری امیدوارند سال آینده این فستیوال را به صورت بین‌المللی برگزار کنند.

حسن معجونی، سرپرست این گروه سال گذشته مونولوگ «خانه، آشپزخانه» را اجرا کرد. او پیش از آن قصد داشت مونولوگ دیگری با نام «کاسیاس فردوسی‌پور» را اجرا کند اما این اثر یک روز پیش از اجرا مجوز نگرفت و از اجرا بازماند.