تهیه‌کننده برنامه «مجله تئاتر» از پرداختن به مقوله تله‌تئاتر و زنده کردن خاطرات گذشته تله‌تئاترهای قدیمی در ایام نوروز خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: نیما دهقان گفت: «مجله تئاتر» در ایام نوروز دو ویژه برنامه دارد که قرار است به طور کلی به بحث تله‌تئاتر بپردازد. «ستاره‌های صحنه» یکی از ویژه برنامه‌های این برنامه در ایام نوروز است، این ویژه برنامه به شکلی طراحی شده که قرار است بازیگران پیشکسوت عرصه تئاتر را دعوت کنیم تا از نقش‌ها و خاطراتی که از تله‌تئاتر‌های قدیمی‌شان دارند، برایمان حرف بزنند. در این برنامه به تله‌تئاتر‌هایی خواهیم پرداخت که از اول انقلاب تاکنون داشتیم و در واقع به این بهانه، بخش‌هایی از آن تله‌تئاترها را نیز پخش می‌کنیم.

وی همچنین اعلام کرد: برای ویژه برنامه «ستاره‌های صحنه» 10 هنرمند پیشکسوت را انتخاب کردیم که در برنامه حضور داشته باشند.

پرویز پورحسینی، اکبر زنجان‌پور، بهزاد فراهانی، مجید مظفری، فردوس کاویانی، هما روستا، رویا تیموریان، داود رشیدی، رضا بابک و بهروز بقایی از جمله هنرمندانی هستند که در ویژه برنامه نوروز «مجله تئاتر» حاضر می‌شوند. همچنین در این برنامه قرار است به خاطرات پنج تن از هنرمندان تئاتر که اکنون در کنارمان نیستند بپردازیم. زندهیاد جمیله شیخی، حسین پناهی، احمد آقالو، خسرو شکیبایی و مهدی فتحی از جمله هنرمندانی هستند که در نوروز از تله‌تئاترهایشان یاد می‌کنیم.

تهیه‌کننده «مجله تئاتر» در بخشی دیگر از گفت‌وگویش با ایسنا از پخش پشت صحنه تله‌تئاترهای قدیمی خبر داد و گفت: یکی از جذاب‌ترین بخش‌های نوروزی «مجله تئاتر» پخش پشت صحنه‌های تله‌تئاترهای قدیمی است؛ همچنین تجربه‌های آموزشی بازیگران قدیم در حوزه تله‌تئاتر برای جوانان پخش خواهد شد.

دهقان در ادامه از پخش 15 تله‌تئاتر خارجی دیگر در برنامه «مجله تئاتر» خبر داد و عنوان کرد: پخش ویژه برنامه‌های این برنامه از یکم فروردین آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ادامه دارد. در بخش نوروزی «مجله تئاتر» 15 تله تئاتر خارجی مطرح را برای پخش انتخاب کردیم که توسط دکتر مهرداد رایانی مخصوص تحلیل و بررسی شده‌اند و یکسری از آنها را خلاصه‌سازی کردیم تا همراه با تحلیل به روی آنتن ببریم.

این تهیه‌کننده در عین حال تأکید کرد که هدف برنامه «مجله تئاتر» از پرداخت به مقوله تله‌تئاتر این است که پیشکسوتان ما بدانند که در تله‌تئاترهای بسیار خوبی ایفای نقش داشتند و حیف است که ما فقط نقش‌هایشان را در سینما و تلویزیون ببینیم؛ چرا که همین تله‌تئاترها در زمان خودش پربیننده بودند.

دهقان در پایان به ایسنا گفت: قسمت 124 از آخرین برنامه «مجله تئاتر» در سال 92 امشب (26 اسفندماه) به روی آنتن می‌رود و این برنامه در سال 93 با یکسری تغییر و تحولات به آنتن بازمی‌گردد.

 تله‌تئاتر یکی از ساختارهای ثابت در تلویزیون و خصوصا شبکه چهار سیما بود که مدتی است تولید و پخش آن متوقف شده است.