رامین کریم‌لو بازیگر ایرانی تئاتر و اپرا این روزها بر صحنه تئاتر برادوی نیویورک در نمایش موزیکال «بینوایان» به کارگردانی مشترک لارنس کانر و جیمز پاول نقش ژان وال ژان را ایفا می‌کند.

پایگاه خبری تئاتر: تئاتر برادوی شهر نیویورک این روزها میزبان تئاتر موزیکال «بینوایان» اثر جاودان نویسنده شهیر جهان ویکتور هوگو است. لارنس کانر و جیمز پاول این اثر نمایشی را به صورت مشترک کارگردانی کرده‌اند و رامین کریم‌لو، ویل سوئینسون و کیسی لویی از جمله بازیگران این نمایش موزیکال هستند.

به گفته منتقد هالیوود ریپورتر، رامین کریم‌لو که در تئاتر و اپرای لندن به شهرت رسیده و موفق بوده است. اما علیرغم گذشت سال‌های متمادی از زمان آغاز فعالیت خود، هنوز در تئاتر برادوی به شهرت نرسیده که البته این امر کریم‌لو را مأیوس نکرده است.

رامین کریم‌لو در نمایش موزیکال «بینوایان»، ژان وال ژانی را روی صحنه ایفا می‌کند که مردی به لحاظ فیزیکی ورزیده است و سلوک و منش رفتار مردی را دارد که دو دهه از زندگی خود را در حبس و آزار انسان‌های حقیر پولدار و پول دوست سپری کرده است. در عین حال ژان وال ژانی را روی صحنه می‌بینیم که نشانه‌های از دگرگونی و تحولات معنوی در او وجود دارد بدون اینکه بخواهد چهره‌ و ظاهری کلیشه‌ای از آدم‌ها معتقد را داشته باشد.

از دیدگاه منتقد هالیوود ریپورتر رامین کریم‌لو صدایی قدرتمند را به عنوان ابزاری ویژه در خدمت دارد.

نسخه سینمایی و موزیکال «بینوایان» در سال 2012 و در مراسم اسکار موفق بود و نقش ژان وال ژان را در این اثر سینمایی، هیو جکمن چهره شناخته شده بازیگری سینما و بازیگر فیلم‌هایی چون «مردان ایکس»، «فولاد واقعی» و «زندانی‌ها» ایفا کرد.