کارگردان نمایش ˝پنج میلیون روبل˝ نوشته آنتون چخوف، از احتمال اجرای دوباره این نمایش در سال‌جاری خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: سیاوش اسد کارگردان نمایش "پنج میلیون روبل" که اجرای محدود و فشرده آن در اسفندماه سال گذشته در تالار محراب با استقبال خوب مخاطبان تئاتر روبرو شد، از احتمال اجرای مجدد این نمایش در یکی دیگر از سالن‌های تهران در سال‌جاری خبر داد.

او که تئاتر را در مکتب استاد سمندریان آموخته با بیان مطلب فوق، درباره چگونگی انتخاب این متن و همچنین درباره علت انتخاب تالار محراب برای اجرای این نمایش گفت: ما سال‌ها پیش این متن را در کارگاه استاد سمندریان و زیر نظر پیام دهکردی و محمد یعقوبی که در آنجا تدریس می‌کردند به صورت اپیزودیک کار می‌کردیم. بعد از گذشت سال‌ها و با توجه به اینکه من به دنبال یک نمایشنامه خوب برای اجرا بودم از طرف یکی از دوستان این متن به من پیشنهاد شد و تصمیم گرفتم کل نمایشنامه را با درماتورژی و کارگردانی خودم روی صحنه بیاورم که خوشبختانه بعد از اینکه این کار را در اردیبهشت ماه سال گذشته در شهر ملارد کرج به صحنه بردیم و توانست مقام دوم را کسب کند به تالار محراب دعوت شدیم.

اسد در ادامه با اشاره به بیش از سه ماه تمرین این متن برای اجرا افزود: متاسفانه تالار محراب با وجود اینکه سالن بسیار خوبی برای کار تئاتر دارد اما بخاطر موقعیت مکانی آن مثل محدوده طرح ترافیک و نداشتن پارکینگ مناسب، و دسترسی سخت، تماشاگران تئاتر زیاد سراغ کارهایی که در محراب اجرا می‌شوند نمی‌آیند که این مسئله برای نمایش ما هم وجود داشت. از طرف دیگر با توجه به برگزاری جشنواره تئاتر خلاق ما مجبور شدیم که سالن را زودتر تحویل بدهیم و این هم کمی به کار لطمه زد اما با توجه به اینکه در همین اجراهای کم هم نسبت به دیگر نمایش‌های آنجا کار ما تماشاگر بیشتری داشت در حال رایزنی با چند سالن دیگر هستیم تا مجددا "پنج میلیون روبل" را روی صحنه ‌ببریم.

کارگردان نمایش "پنج میلیون روبل" همچنین درباره شیوه اجرایی و نحوه درماتورژی این کار نیز اظهار داشت: دراماتورژی من در این کار به این صورت بودم که به صورت سکانس پلان کارم را بستم. در واقع شبیه فیلم‌های هالیوودی به این‌صورت که ابتدا یک نریشن (با صدای خودم) پخش می‌شود بعد در ادامه قاب‌هایی می‌آیند که به هم مرتبط هستند و آنچه را نویسنده بلند بلند می‌گوید را نشان می‌دهد.

گفتنی است، نمایشنامه "پنج میلیون روبل" پس از مرگ آنتون چخوف و در میان مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌هایش پیدا می‌شود. بعد از مدتی این دست‌نوشته‌ها به دست نیل سایمون می‌رسد‌ که او نیز براساس آنها نمایشنامه "پزشک نازنین" را نوشته است.

میلاد آزاد‌، شیرین اتفاق‌، حمید احمدی‌، سیاوش اسد‌، علیرضا زرگوشیان‌، محسن رشیدی‌ ‌، شهرزاد علی محمدی‌، مینا فرهنگ،‌ رکسانا‌ فیروزی‌، منصور لولاور محمدی بعنوان بازیگر در نمایش "پنج میلیون روبل" ایفای نقش می‌کنند.

مینا فرهنگ بعنوان دستیار کارگردان و حمید احمدی و وحید فرهنگ نیز بعنوان عکاس در این نمایش با این کارگردان جوان تئاتر همکاری کردند.

داستان نمایش "پنج میلیون روبل" درباره یک نویسنده‌ 40 ساله‌ است که به همراه مادرش زندگی می‌کند. این نویسنده به دلیل اینکه نمی‌تواند آدم‌ها را تحمل کند‌، در یک دخمه روزگار می‌گذراند و از آنجا مردم را نگاه می‌کند، از آنها ایده می‌گیرد و این ایده‌ها را بلند بلند فکر می‌کند.