مدیر تالار هنر با اشاره به اینکه این سالن نمایشی از 20 فروردین‌ماه آغاز به کار می‌کند از اجرای نمایش مشترک کشورهای ایران و ایتالیا به کارگردانی آرش عباسی در تابستان سال جاری خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: شهرام کرمی درباره زمان آغاز به کار تالار هنر به عنوان سالنی مختص تئاتر کودک و نوجوان  گفت: این تالار از 20 فروردین‌ماه و با اجرای نمایش «مبارک و طلسم شاهزاده» به کارگردانی جواد انصافی آغاز به کار می‌کند. این نمایش که به شیوه خیمه‌شب‌ بازی اجرا می‌شود، سال گذشته نیز در تالار هنر اجرا شده بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم «مبارک و طلسم شاهزاده» از 20 فروردین تا پایان این ماه روی صحنه رود.

وی ادامه داد: بعد از پایان اجرای نمایش «مبارک و طلسم شاهزاده»، نمایش‌های «بوفالو» به کارگردانی آرش شریف‌زاده و «شب بلند ما» به کارگردانی حامد زارعان از هفته اول اردیبهشت‌ماه اجرای عمومی خود را در تالار هنر آغاز می‌کنند.

مدیر تالار هنر با اشاره به ارائه برنامه یک‌ساله این سالن نمایشی، توجه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی تئاتر کودک و نوجوان در تابستان سال جاری، همچنین برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار با همکاری انجمن تئاتر کودک و نوجوان را از برنامه‌های اصلی تالار هنر در سال جاری عنوان کرد.

کرمی تأکید کرد: سعی می‌کنیم از اجرای کارهای خارجی هم در تالار هنر بهره‌مند باشیم. در این راستا قرار است نیمه‌های تابستان نمایشی مشترک از ایران و ایتالیا به کارگردانی آرش عباسی روی صحنه خواهد رفت.

این مدیر تئاتر درباره وجود اجراهای ویژه مدارس در نوبت صبح در تالار هنر یادآور شد: تالار هنر با توجه به امکانات و توانایی خود تنها می‌تواند میزبان 2 اجرا در روز باشد که این 2 اجرا نیز بعدازظهرها هستند. در چند سال اخیر علیرغم تقاضاهای متعدد، اجرای صبح را در برنامه خود قرار ندادیم. فرهنگسراها نوبت اجرای صبح برای مدارس را دارند پذیرای اجراهای مدارس هستند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان معتقد است در دنیا تئاترهای نوجوان با استقبال مخاطبان مواجه نمی‌شوند.

کرمی که دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز هست درباره وضعیت این جشنواره و برنامه ریزی مدنظر برای برگزاری آن گفت: آقای حسین طاهری تازه به اداره‌کل هنرهای نمایشی آمده و به نظر من باید فرصتی داشته باشد تا جشنواره‌ها و برنامه‌های تئاتری را ارزیابی کند.

وی اظهار امیدواری کرد در ارزیابی مدیرکل جدید هنرهای نمایشی، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همچون گذشته جایگاه اصلی خود را داشته باشد.

دبیر بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان تأکید کرد: بعد از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر جشنواره تئاتر کودک و نوجان دومین و مهم‌ترین جشنواره تئاتری است که برگزاری آن تمام شهر همدان و مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد.