سرپرست ˝ کمپانی تئاتر آفتاب˝ از اعلام برنامه کارگاه‌ها و اجراهای این کمپانی از اول اردیبهشت خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: کمپانی تئاتر آفتاب در بهمن ماه سال گذشته اولین دوره کارگاه‌های آموزشی خود را با حضور یاروسلاو فرت مدیر انستیتو بین‌المللی گروتوفسکیو در راستای معرفی گروتفسکی کارگردان جهانی تئاتر آغاز کرد. رضا حداد به هنرآنلاین گفت: برنامه کارگاه‌ها و اجراهای این کمپانی از اول اردیبهشت اعلام خواهد شد.

او در ادامه افزود: همانطور که پیش از این در نشست خبری این کمپانی خصوصی گفتم؛ ضرورت تاسیس و ایجاد کمپانی‌های تئاتر در ایران احساس می‌شود. در همه جای دنیا وظیفه تولید تئاتر بر عهده این کمپانی‌ها گذاشته شده است اما در ایران این وظیفه بر عهده مرکز هنرهای نمایشی است که نهادی دولتی به حساب می‌آید.

حدادبا اشاره به برنامه‌ریزی‌های این کمپانی گفت: خوشبختانه کمپانی تئاتر آفتاب در ایران در حال شکل‌گیری است و ما در اولین قدم در ایران از طریق یک استاد برجسته کارگاه آموزشی "هفت روز با گروتوفسکی" را برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت. برنامه‌ریزی‌ها برای تدوین اساسنامه این کمپانی انجام شده و صحبت‌هایی هم با علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد انجام داده‌ایم که مثمرثمر بوده است. امیدوارم طی 3 - 4 سال آینده بتوانیم این کمپانی را به صورت کامل به بهره برداری برسانیم.

او ادامه داد: قرار است با کارگردان‌های به نام دنیا ورک‌شاپ‌های تخصصی و بین المللی در ایران برگزار کنیم چون معتقدیم فاصله آموزش ما با دنیا بسیار زیاد است و ایرانی‌ها از متدهای به روز دنیا در زمینه تئاتر فاصله بسیاری دارند. علاوه بر تولید آثار مشترک بین ایران و کشورهای خارجی قرار است یک مدرسه تئاتر به شکل حرفه ای نیز دایر شود که فعلا در مرحله تحقیق قرار دارد این اقدام از دیگر چشم اندازهای این کمپانی برای سال 93 به حساب می آید.