مهرداد کوروش‌نیا که قرار است نمایش «عزازیل» را در تئاتر شهر به صحنه ببرد،‌ گفت: با وجود ظرفیت و قیمت بلیت محدود نمی‌توان نمایشی را به صورت خصوصی و بدون حمایت دولتی اجرای عمومی کرد.

 پایگاه خبری تئاتر:  مهرداد کوروش‌نیا نویسنده و کارگردان تئاتر در خصوص اجرای نمایش «عزازیل» در مجموع تئاتر شهر اظهار داشت: هنوز اجرای «عزازیل» از نظر ما در تئاتر شهر قطعی نیست. در شرایطی که سالن‌های تئاتر شهر کوچک و با ظرفیت محدود هستند و تهیه‌کننده هم دولتی است بنابراین همه چیز اعم از تعداد اجرا و قیمت بلیت تابع تصمیم آنهاست. در این وضعیت شما نمی‌توانید یک تئاتر را به شکل صحیح اجرا کنید.

کارگردان نمایش «کابوس یک رویا» افزود: وقتی آنها تعداد اجرا و قیمت بلیت را مشخص می‌کنند و انتظار دارند مخارج اثر از طریق گیشه تامین شود باید الباقی مخارج را نیز از طریق شورای حمایت تامین کنند؛ یا باید شورای حمایت باشد یا تعداد اجرا و قیمت بلیت افزایش پیدا کند.

کوروش‌نیا با اشاره به تعطیلی شورای حمایت، تصریح کرد: شورای حمایت که فعلا تعطیل است اما فکر کنم در آینده باردیگر کار خود را آغاز کند. زمانی می‌توانیم در مورد تئاتر خصوصی صحبت می‌کنیم که شرایطی همچون افزایش صندلی‌‌های سالن‌ها، موقعیت جغرافیایی تماشاخانه و قیمت بلیت تامین فراهم باشد. ولی الان تئاتر شهر به غیر سالن اصلی در دیگر سالن‌ها فقط حدود 100 صندلی دارد.

کارگردان نمایش «عزازیل» بیان داشت: قرار بود جعفر والی، بهناز جعفری، صادق ملکی، مهدی صباغی در نمایش ما حضور پیدا کنند اما با شرایطی که پیش رو داریم موضوع اقتصادی را چند بار بررسی کردیم اما به نتیجه لازم دست پیدا نکردیم. به نظرم یا باید شرایط تئاتر به صورت صحیح خصوصی سازی شود یا حمایت دولت صورت گیرد البته مخالف حمایت دولتی بی‌رویه از آثار نمایشی هستم.

وی در پایان نیز گفت: آفتی به خاطر شرایط اقتصادی پیش آمده که گاها هنرمندان با یکدیگر تقابل می‌کنند که این‌ها دردی را دوا نخواهد کرد و باید با بررسی وضعیت به روند رو به رشد در تئاتر کمک کنیم.

 «آواز ستاره‌ها»، «یک غزل غمناک»، «آقا لیلا»، «درخت‌ها»، «آخرین‌نامه» و «کابوس یک رویا» از جمله آثاری است که کوروش‌نیا تاکنون کارگردانی کرده است.