دو نمایشنامه‌ی «مصاحبه» و «ترانه‌های قدیمی» هردو از نوشته‌های محمد رحمانیان، این‌بار به کارگردانی افشین هاشمی در دانشگاه استنفورد ایالت کالیفرنیا به صحنه رفت.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «مصاحبه» پیش‌تر در سال ۱۳۷۸ با بازی مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی، و «ترانه‌های قدیمی» همین چندی پیش، هردو با کارگردانی خود محمد رحمانیان به صحنه رفتند.

افشین هاشمی این‌بار با تغییراتی در شکل اجرا، هردوی این نمایش‌ها را با حمایت مرکز مطالعات ایرانیان دانشگاه استنفورد دوباره به صحنه برد.

بازیگران هردوی این نمایش‌ها، عاطفه نوری بازیگر تلویزیون و تئاتر و خود افشین هاشمی بودند.

اجرای «مصاحبه» به زبان انگلیسی است تا هم مخاطبان فرنگی و هم ایرانی تماشاگر اجرا باشند اما «ترانه‌های قدیمی» به زبان فارسی اجرا شد و محمد تالانی از بازیگران فعال در شهر برکلی به عنوان نوازنده گیتار و خواننده گروه را همراهی کرد.

طبق اعلام افشین هاشمی؛ یکی از تفاوت‌های این اجرای «ترانه‌های قدیمی» با اجرای خود محمد رحمانیان این است که تمامی نقش‌های آن که توسط بازیگران متفاوت اجرا شد اما در اجرای افشین هاشمی همه نقش‌ها فقط توسط عاطفه نوری و هاشمی اجرا شد و هر بازیگر در زمان بازی دیگری، برای صحنه‌ی بعدی خود آماده می‌شود

افشین هاشمی همچنین از احتمال اجرای «مصاحبه» در تهران، پس از بازگشتش به ایران خبر داد.

نمایش «مصاحبه» روز ۱۱ آوریل (۲۱ فروردین) و «ترانه‌های قدیمی» ۱۲ آوریل (۲۲ فروردین) ساعت ۷ بعدازظهر، در تالار آننبرگ دانشگاه استنفورد اجرا شد.

افشین هاشمی سال گذشته نمایش«پرواز به تاریکی» را در خانه نمایش آو به صحنه برد.