مدیر ملی طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی از برگزاری اولین جشنواره تئاتر میدانی محیط زیست در شهرکرد خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: شیرین ابوالقاسمی صبح گفت : رشته کوه زاگرس مرکزی از تنوع زیستی و با ارزشی در سطح جهان برخوردار است و شرایط اقلیمی و توپوگرافی بی‌نهایت مناسب آن به تنوع عظیم اکوسیستمی برای طیف وسیعی از گونه‌ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در دهه‌های اخیر تنوع زیستی زاگرس مرکزی به شدت در معرض نابودی است، گفت: در دهه‌های اخیر به دلایلی مانند تغییر نظام اجتماعی و اقتصادی و مدیریت غلط منابع آبی و تغییرات جمعیتی تنوع زیستی رو به کاهش نهاده و در شرف تبدیل شدن به بیابان است.

ابوالقاسمی با بیان اینکه طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی با مساحت 2.5 میلیون هکتاری اجرا می‌شود، اذعان داشت: در پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی، از طریق هم سو کردن حفاظت از تنوع زیستی و بهره‌برداری پایدار با فعالیت‌های بخش‌های کشاورزی، جنگلداری، مراتع، آب و گردشگری از سیمای حفاظتی زاگرس مرکزی در محدوده‌ای به وسعت 2 میلیون و 500 هزار هکتار حفاظت می‌شود.

مدیر ملی طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی ادامه داد: این پروژه از طریق ارتقاء ظرفیت لازم در سطوح فردی، سازمانی و سیستمی سازمان‌های داخلی از روش‌های مبتکرانه برای حفاظت از تنوع زیستی و بهبود معیشت مردم و در نهایت توسعه پایدار منطقه حمایت می‌کند.

وی از برگزاری اولین جشنواره تئاتر میدانی محیط زیست در شهرکرد خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره با 7 موضوع مانند چالش‌های پیش رو در حفاظت محیط زیست از گونه‌های جانوری و گیاهی کوهستان زاگرس و تخریب مراتع زاگرس بر اثر عواملی از جمله چرای بی رویه و تغییر کاربری اراضی جنگلی زاگرس و چندین موضوع مهم دیگر برگزار خواهد شد.

این مسئول اولویت را با آثار بومی و محلی دانست و تصریح کرد: تا به حال 100 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و گروه‌های نمایشی در 15 خرداد ماه سال جاری به مدت سه روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.