رحمت امینی با بیان اینکه نمایش «جیجک علیشاه» نیمه دوم سال جاری در تماشخانه سنگلج روی صحنه می‌رود، گفت: در اجرای عمومی کیفیت را اولویت قرار خواهیم داد و به طور احتمال حسین کیانی یا نغمه ثمینی این نمایشنامه را دراماتورژی خواهد کرد.

پایگاه خبری تئاتر: رحمت امینی نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه از قطعی شدن اجرای نمایش «جیجک علیشاه» خبرداد  گفت: طی رایزنی‌هایی که مدیر تماشاخانه سنگلج داشتم قرار شد تا این نمایش اواخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه در این مجموعه به روی صحنه برود.

وی افزود: با توجه به تجربیاتی که در اجراخوانی جشنواره آئینی سنتی بدست آوردیم، در اجرای صحنه‌ای نمایش «جیجک علیشاه» تعداد بازیگران کاهش پیدا خواهد کرد و تاکید و توجه بر روی کیفیت در اجرا قرار خواهد گرفت.

کارگردان نمایش «جیجک علیشاه» از دراماتورژی این نمایشنامه توسط یکی از نویسندگان مطرح تئاتر خبرداد و گفت: قصد دارم شرایطی را فراهم سازم تا هنرمندی همچون نغمه ثمینی و یا حسین کیانی این نمایشنامه را مورد بازنویسی و دراماتورژی قرار دهد.

به گزارش فارس،‌ امینی پیش از این «جیجک علیشاه» را در جشنواره آئینی سنتی با حضور مسعود میرطاهری، امیر کربلایی‌زاده، بهروز کاظمی، فرزین محدث، محمد الله‌دادی، آرزو افشار، علیرضا مهران، مهدی فریضه، حمید رحیمی، علی فرجام‌فر و ... اجراخوانی کرد.

نمایشنامه «جیجک علیشاه» یا «اوضاع دربار قاجار» نوشته ذبیح بهروز است که در سال 1301 نوشته شده است،‌ این متن 91 ساله ایرانی کمدی است و از جمله متنوی است که تلفیق تئاتر و نمایش ایرانی محسوب می‌شود.