نمایش «قصه ظهر جمعه» به نویسندگی و کارگردانی محمد مساوات که داستان آن مشکلات یک خانواده پرجمعیت را در فضایی نوستالژیک روایت می‌کند‌، در مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: کارگردان این نمایش گفت: برای نمایش «قصه ظهر جمعه» تمرینات زیاد و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشتیم و بیش از هر کار دیگرم بر روی این کار تمرکز کردم،البته ممکن است با دید ظاهری و غیر مسلح این میزان تمرینات خیلی تشخیص داده نشود.

او درباره تغییرات این نمایش نسبت به اجرای جشنواره تئاتر فجر توضیح داد: نسبت به اجرای جشنواره تغییر زیادی نداریم. فقط آن بخش‌هایی که مبتنی بر شرایط آب و هوایی است تغییر می‌کند، یعنی اگر زمان جشنواره کار در فضای زمستانی اجرا شد الان با توجه به فصل نمایش در فضای تابستانی اجرا می‌شود.

این کارگردان با اشاره به هدف اصلی‌اش در «قصه ظهر جمعه» گفت:براساس پیش‌بینی‌مان و بازخوردهایی هم که در جشنواره گرفتیم، توانستیم به هدف‌مان که اجرای تئاتر برای مردم است،‌ برسیم. فکر می‌کنیم این خیلی هدف بزرگی است که تئاتر را برای همه مردم کار کنیم.

مساوات درباره چگونگی حمایت‌ها از این اثر نمایشی عنوان کرد: ما در این کار حدود 16 میلیون هزینه دکورمان شده است و کمک هزینه‌ای که به ما تعلق گرفته است، شاید فقط هزینه خود کار بود است و این شرایط واقعا غم‌انگیز است.

این کارگردان درباره وضعیت اجرای عمومی در نمایش دیگرش گفت: برای اجرای عمومی نمایش «بیضایی» فعلا اقدامی نخواهم کرد چون شرایط برای اجرایش مساعد نیست،«ارتش میرزا ملکم خان بلوکی» هم به دلایلی فعلا انگیزه اجرای عمومی‌اش را ندارم‌، متاسفانه این از مصائب و مشکلات ماست که وقتی یک کاری در جشنواره اجرا می‌شود و با اقبال و توجه روبه رو می‌شود، شاید سال‌ها زمان ببرد که شرایط برای اجرای عمومی‌اش مهیا شود.

نمایش «قصه ظهر جمعه» که قرار است از 7 اردیبهشت در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه برود، روایت خانواده پر جمعیتی در فضایی نوستالژیک و قدیمی در دهه 70 است و ماجراهای نمایش در روز عقدکنان یکی از دفتر این خانواده رخ می‌دهد.

در این اثر نمایشی‌، سوگول سادات فلیق نیکان سادات راست قلم‌، سیدعلی مساوات،‌ محمد علی محمدی‌، سیامک اخوان‌، سینا فلاح‌، فروغ قجابگلی‌، اسماعیل گرجی ‌، تینو صالحی‌، سنا فلاح‌، امیر هوشمند و مهرنوش ستاری به عنوان بازیگری حضور دارند.

همچنین سعید حسنلو(طراح صحنه)، حامد حبیب‌زاده‌(آهنگساز) و سمانه احمدی مطلق (طراح لباس) این اثر هستند.