تعداد هنرمندان معرفی شده به صندوق تأمین اجتماعی و صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان برای دریافت خدمات درمانی و حمایتی در سال 92 اعلام شد.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش «مرحوم» در روزهای پایانی اجرای خود و بدلیل استقبال پرشور تماشاگران در دو سانس به روی صحنه می رود.،نمایش «مرحوم» به کارگردانی امیر مهندسیان که اجرای خود را از 17 فروردین ماه در تماشاخانه استاد مشایخی آغاز کرده است، روزهای پنج شنبه 28 و جمعه 29 فروردین ماه را در دو سانس 18:00 و 19:30 میزبان علاقمندان خواهد بود.

تاکنون هما روستا، حسین کیانی، میکاییل شهرستانی، نوید محمدزاده، حمید لبخنده، شیرین یزدان بخش، مسعود پاکدل، ساعد سهیلی و حمید شریف زاده از جمله هنرمندانی بودند که به تماشای این نمایش نشستند.

آخرین اجرای این نمایش تک اجرای ساعت 19:30 روز شنبه 30 فروردین 1393 خواهد بود.

تماشاخانه استاد مشایخی مرکز آفرینش‌های هنری تئاتر مان در ضلع شمال غربی چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه، پ 1478 واقع است.

تمرین نمایش "هملت" به کارگردانی آرش دادگر برای اجرای عمومی با حضور شبنم فرشاد جو، خسرو شهراز، مهران امام بخش، وحید راد، امین طباطبایی، عمار عاشوری ، محمد رضا علی اکبری ، بهروز کاظمی ، حسام منظور و ساناز نجفی ، اسمعیل صالحی و مهراب رستمی آغاز شد.

نمایش "هملت" که برداشتی آزاد از نمایشنامه هملت اثر جاودانه ویلیام شکسپیر است توسط شهرام احمدزاده نوشته شده و قرار است از 30 اردیبهشت ماه اجرای عمومی خود را در تماشاخانه ایرانشهر آغاز کند.

طراحی صحنه این نمایش را آرش دادگر انجام داده و طراحی لباس نیز بر عهده الهام شعبانی است. سارا اسکندری طراح گریم و نرگس صفری طراح پوستر و بروشور نمایش هستند.

در گروه کارگردانی این نمایش مهراب رستمی و مرضیه برزی به عنوان دستیاران کارگردان ، احمد رشیدی به عنوان مدیر ولید ، و فائزه دائمی ، علی ضیائی و حامد مقدسی همکاری دارند.

نمایش "هملت" به عنوان نمایش برگزیده سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر (1392) با اقبال گسترده از سوی مخاطبان جشنواره روبرو بود و پیش‌بینی می‌شود که در اجرای عمومی نیز یکی از موفقترین نمایش‌های سال جاری باشد.

چه تعداد هنرمند تئاتر در سال 92 بیمه شدند؟

تعداد هنرمندان معرفی شده به صندوق تأمین اجتماعی و صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان برای دریافت خدمات درمانی و حمایتی در سال 92 اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی و طبق اعلام بخش بیمه هنرمندان،‌ 1121 هنرمند تئاتر در سال گذشته برای بهره‌مندی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی به صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان معرفی شدند که طبق گزارش صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان، ‌591 هنرمند تئاتر در لیست دریافت‌کنندگان خدمات قرار گرفته‌اند و 327 نفر دیگر در حال طی کردن روند اداری پرونده خود هستند.

همچنین 9 هنرمند عرصه نمایش نیز مشمول دریافت خدمات بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

از میان متقاضیان دارای شرایط،‌ 82 هنرمند تئاتر به عضویت صندوق اعتباری حمایت از هنرمندان و نویسندگان قرار گرفته‌اند که این صندوق وظیفه ارایه خدماتی چون وام درمانی و خرید مسکن به این هنرمندان را در برنامه خود دارد. از این تعداد 72 نفر در سال گذشته از خدمات این صندوق بهره‌مند شده‌اند.

اظهار نظر دکتر رمضانعلی رویایی درباره نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟

دکتر رمضانعلی رویایی،بنیانگذار رشته مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی در ایران،پس از دیدن نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟»، درباره اجرای آن، گفت: دکتر روح الله جعفری با کارهای ماتئی ویسنی یک، عجین شده است و این ممزوج شدن، برای تماشاگری که به دیدن آثار اومی‌نشیند، دلپذیر است.

او ادامه داد: جعفری در این نمایش، دائماً برای تماشاگر تصویرسازی می‌کند و در هر تابلویی که خلق می کند، خلاق است. او در اجرای آن چه که امشب شاهد آن بودیم، تخیل قوی‌اش را به صورت هنرمندانه به ما عرضه کرد. این تخیل قوی در جای جای میزانسن‌های نمایش و در بازی گرفتن از 30 بازیگرآن، کاملاً به چشم می آید. در این راستا می توان به صحنه ی پایانی نمایش اشاره داشت که مفهوم رقص تانگو به بهترین شکل ممکن، از سوی بازیگر -"زن کافه دار" و در یک قاب بسته که فقط یک بخشی از یک ستون در آن وجود دارد- به تماشاگر منتقل می شود و بازیگر این نقش، هنرمندانه از پس این کار بر می آید.

دکتر رویایی، از روح الله جعفری به عنوان اولین هنرمندی نام برد که در مقطع دکترا از عرصه تئاتر، به جامعه آکادمیک، در رشته مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی ورود پیدا کرده است و گفت: همجنسی مدیریت فرهنگی و تئاتر فقط در ریشه هنری آن هاست و جعفری تلاش می کند این پیوند را بین این دو حوزه برقرار کند و شکل آرتیستیک و علمی به آن بدهد.

او اظهار داشت: جعفری اولین نفری است که در مقطع دکترا و در این رشته توانست با نمره ی 20 و با درجه‌ی عالی، فارغ التحصیل شود.

دکتر رویایی در خصوص شیوه اجرایی نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم؟» گفت: نمایش، ریتمی نفس گیر دارد و با آن که اثر 100 دقیقه است، اما اصلاً تماشاگر از دیدن آن خسته نمی شود.

او همچنین ادامه داد: در این نمایش، دراماتورژی صورت گرفته شده کاملاً به چشم می آید؛ چرا که اثر برای ارائه در جامعه ما تنظیم شده و هر تماشاگر با توجه به مختصاتی که دارد، از نشانه ها، مفاهیم، کنایه ها و انتقادات طرح شده، برداشت خود را می تواند داشته باشد و این مسئله نقطه قوت کار است.

دکتر رویایی اظهار داشت: استفاده هوشمندانه از رنگ غالب بر صحنه یعنی سیاه، با طرح انتقادهای جدی که در نمایش مطرح می شود، کاملاً همخوانی دارد.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: حضور دکتر روح الله جعفری و امثال ایشان در تئاتر ایران می‌تواند تحول آفرین باشد و وظیفه مدیران و مسئولان این است که شرایط کار را برای این افراد نخبه مهیا کنند.

نمایش «من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم»به کارگردانی روح الله جعفری یکشنبه 31 فروردین ویژه هنرمندان به صحنه می رود.

دو نمایش به صحنه رفته در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر جمعه 29 فروردین ماه سال جاری به اجرای خود در این تالار پایان می دهند

نمایش های « در انتظار گودو» و « ملکه زیبایی لی نین » به کارگردانی همایون غنی زاده که از 18 بهمن ماه سال گذشته اجرای خود را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر آغاز کرد‌ه‌اند جمعه 29 فروردین ماه به اجرای خود در این تالار نمایشی پایان خواهد داد

براساس این گزارش، هم اکنون غیر از اجرای این دو اثر نمایشی ، نمایش‌های « من چه جوری ممکنه یه پرنده باشم» به کارگردانی روح الله جعفری در تالار چهارسو، « خرمگس » به کارگردانی علی عابدی در تالار قشقایی و « رضا» به کارگردانی جابر رمضانی در کارگاه نمایش میزبان علاقه مندان تئاتر است.