بروشور نمایش موزیکال «افسانه ماه و خورشید» این روزها نام علی‌اکبر طرخان مدیر امور بین‌الملل اداره‌کل هنرهای نمایشی را به عنوان مشاور کارگردان استفاده کرده که طرخان این امر را اشتباهی می‌داند که از سوی وی نیز تذکر داده شده است.

پایگاه خبری تئاتر:  علی‌اکبر طرخان درباره انتشار نام او به عنوان مشاور کارگردان نمایش موزیکال «افسانه ماه و خورشید» با توجه به اینکه او مدیر امور بین‌الملل اداره‌کل هنرهای نمایشی است گفت: من در حد مشورت و اینکه دوستان تمایل داشتند تا از معیارهای مدنظر اجراهای عرصه بین‌المللی تئاتر مطلع شوند با آقای حامد زارعان کارگردان این نمایش گفتگو داشتم. وقتی مطلع شدم که نام من به عنوان مشاور کارگردان در بروشور قید شده به کارگردان اثر گفتم که به لحاظ حرفه‌ای کار درستی نیست.

وی درباره این موضوع که قید نام او به عنوان مشاور کارگردان نمایش شبهاتی را درباره گرفتن اجراهای خارج از کشور برای گروه مدنظر ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: کمک من به کارگردان نمایش «افسانه ماه و خورشید» تنها در حد گپ و گفت و اظهارنظر بوده و به این معنا نیست که اجراهای خارج از کشور برای این نمایش تدارک دیده شده است.

طرخان ادامه داد: وقتی نام خود را در بروشور نمایش دیدم که البته به اشتباه «ترخان» قید شده بود به کارگردان نمایش اعلام کردم که این کاری غیر حرفه‌ای است و من دوستانه به مانند دیگر هنرمندانی که برای مشورت و آگاهی پیدا کردن از فعالیت‌های بین‌المللی تئاتر به بنده مراجعه می‌کنند، به کارگردان «افسانه ماه و خورشید» مشورت دادم.

مدیر امور بین‌الملل اداره‌کل هنرهای نمایشی در پایان درباره وضعیت فعالیت‌های بین‌المللی تئاتر ایران در سال جاری یادآور شد: برنامه ریزی‌ها در دست انجام است و رایزنی‌های مدنظر برای بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر عروسکی نیز با انتخاب دبیر این دوره از جشنواره آغاز و در حال انجام است. به زودی برنامه‌های بخش بین‌الملل اداره‌کل هنرهای نمایشی اعلام می‌شوند.

نمایش موزیکال «افسانه ماه و خورشید» به کارگردانی حامد زارعان اثری است که در تالار هنر اجرا می‌شود.