حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی روز گذشته 30 فروردین‌ماه از «خانه موزه انتظامی» بازدید کرد.

پایگاه خبری تئاتر:  حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی روز گذشته  30 فروردین‌ماه از «خانه موزه انتظامی» با حضور عزت الله انتظامی و مجی انتظامی بازدید کرد. حسین طاهری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف موزه، ساخت این مجموعه ارزشمند را ستود و توسعه سالن‌های تئاتر را در شهر تهران بسیار ضروری و اثرگذار برشمرد.

طاهری در ادامه از همکاری همه جانبه برای انتخاب آثار شاخص به منظور اجرا در تماشاخانه این مجموعه خبر داد و تصریح كرد: توسعه اجرای عمومی آثار نمایشی سرلوحه سیاست‌های ماست ضمن آن‌كه دنبال آن هستیم آثار موفق را برای اجرا به شهرستان ها نیز اعزام کینم و چرخه‌ بسته اجرا را توسعه دهیم.

عزت‌الله انتظامی نیز از اینکه خانه مسکونی او حالا در اختیار تئاتر قرار گرفته و جوانان به اجرای آثارشان در این محل خواهند پرداخت، ابراز خرسندی کرد و افزود: اینجا محل رفت و آمد آدم‌های بزرگ تئاتر و سینما بوده و نطفه اولیه بسیاری از آثار بزرگ سینما در این خانه و از سوی آدم‌هایی چون مرحوم حاتمی، بهمن فرمان آرا، ناصر تقوایی و ... بسته شده است و از اینكه خانه‌ای كه زمانی متعلق به من بوده حالا به یک تماشاخانه تبدیل شده و تئاتر در آن اجرا خواهد شد احساس خوبی دارم و به آرزویم رسیده‌ام.

در ادامه این بازدید، محمدمهدی خاتمی مدیر روابط عمومی و مشاور هنری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، زمان بهره‌برداری این خانه موزه را اواخر اردیبهشت ماه عنوان کرد و گفت: این خانه موزه در زمینی به مساحت 451 مترمربع و در زیربنایی معادل 538 مترمربع از سوی شركت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران بنا شده و طراحی آن را بهروز غریب پور انجام داده است.

وی در پایان صحبتهایش متذکر شد: این خانه موزه دارای بخش‌های مختلفی شامل موزه با زیربخش‌های شهر فرنگ، تماشاخانه، اتاق آئینه، گالری، تابلوی ثبت امضا و یاگاری وی‍ژه هنرمندان صاحب نام، سالن بلک باکس با 96 صندلی در زیرزمین و کافی شاپ در پشت بام است كه عملیات اجرایی آن  اسفندماه 1391 آغاز شد و اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری با حضور چهره‌های مطرح هنری كشور و مدیران ارشد شهرداری تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.