جامعه تئاتري با دنيايي از اميد فصل تازه را آغاز کرده بود ،اما متاسفانه هيچ نشانه اي از روزهاي خوش نمي بيند در عوض با روي کار آمدن آدم هاي بي ربط به تئاتر مدام با نوعي از بدرفتاري و بي توجهي توهين آميز روبرو مي شود.

پایگاه خبری تئاتر:  آرش عباسي نويسنده و کارگردان نمايش «نويسنده مرده است»که از 4 ارديبهشت اين نمايش را در شهرهاي مختلف ايتاليا به صحنه خواهد برد گفت: بيش از دو سال براي اين اجرا رايزني کرديم و در حالي که يک تور گسترده در شش شهر ايتاليا تدارک ديده شده بود تنها به دليل عدم حمايت مالي از گروه محبور به انصراف از نيمي از اجراها شديم و اکنون به ترتيب در شهرهاي بولونيا، ونيز و رم به صحنه خواهيم رفت و فکر مي کنم اين نخستين بار است که يک نمايش از ايران به اين شکل در ايتاليا امکان اجرا پيدا کرده است.

آرش عباسي نويسنده و کارگردان نمايش «نويسنده مرده است»که از 4 ارديبهشت اين نمايش را در شهرهاي مختلف ايتاليا به صحنه خواهد برد گفت: بيش از دو سال براي اين اجرا رايزني کرديم و در حالي که يک تور گسترده در شش شهر ايتاليا تدارک ديده شده بود تنها به دليل عدم حمايت مالي از گروه محبور به انصراف از نيمي از اجراها شديم و اکنون  به ترتيب در شهرهاي بولونيا، ونيز و رم به صحنه خواهيم رفت و فکر مي کنم اين نخستين بار است که يک نمايش از ايران به اين شکل در ايتاليا امکان اجرا پيدا کرده است.


نويسنده نمايشنامه «ورود آقايان ممنوع » افزود: زيربار خواسته هاي اسپانسرها و برنامه گذارها نرفتم چون احساس کردم بايد شان فرهنگ و هنرکشورم حفظ شود پس به تنهايي هزينه هاي يک اجراي گسترده اروپايي را تقبل کردم ،اما به طور مشخص  مرکز هنرهاي نمايشي و معاونت هنري وزارت ارشاد به عنوان متوليان تئاتر بايد از اين نمايش حمايت مي کردند که به سادگي از زير بار مسووليت شانه خالي کردند.
عباسي ادامه داد: آيا با تيم هاي ورزشي هم چنين برخورد مي شود؟کدام مربي ورزشي هزينه هاي سفرهاي خارجي را خودش پرداخت کرده است؟آيا اگر يکي از فدراسيون هاي ورزشي مثل معاون هنري بگويد چنين کارهايي از مستحبات است و ما دليلي براي حمايت کردن نداريم ،جامعه ورزشي در برابرش  سکوت مي کند؟


نويسنده و کارگردان نمايش آفتاب از ميلان طلوع مي کند ادامه داد: بحث ام فراتر از کمک کردن يا نکردن به يک گروه خاص است. مسئلهعدم شناخت مسوولان نسبت به تئاتر است. از آنجايي که جشنواه هايي تئاتر ايران در اروپا شناخته شده است طي ماه هاي گذشته برخي از اين  گروه هاي  درباره جشنواره تئاتر فجر و شيوه ارتباط با دبير اين جشنواره سوال مي پرسند  و پاسخ من مبني بر اينکه اين جشنواره  8 ماه مانده به برگزاري سي و سومين دوره اش هنوز دبير ندارد باعث تعجب آنها مي شود. جاي تاسف است که تئاتر ايران در اروپا به بي برنامگي معروف است.


وي ادامه داد: يکي از شناخته شده ترين جشنواره هاي ايراني در خارج از کشور جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است که 20 دوره برگزار شده،اما اکنون در حالي که فقط شش ماه تا برگزاري آن باقي مانده نه دبير دارد نه فراخوان دارد و نه حتي درباره اش حرفي زده شده است. اينها همه نشان دهند اين است که مسوولان شناختي از گذشته تئاتر ايران ندارند و طبيعي است که سرنوشت آن هم براي شان مهم نباشد. هر مدير جديدي که مي آيد نمي تواند وجود چنين رويدادهايي را به کل منکر شود يا تا لحظه آخر ناديده بگيرد. شک ندارم اگر وزارت کشاورزي هم قرار بود براي تئاتر ايران برنامه ريزي کند از اين بهتر عمل مي کرد چون مديريت به هر حال قاعده و قانون مشخصي دارد.


عباسي افزود: جامعه تئاتري با دنيايي از اميد فصل تازه را آغاز کرده بود ،اما متاسفانه هيچ نشانه اي از روزهاي خوش نمي بيند در عوض با روي کار آمدن آدم هاي بي ربط به تئاتر مدام با نوعي از بدرفتاري و بي توجهي توهين آميز روبرو مي شود.


نمايش «نويسنده مرده است» با بازي لادن مستوفي و ايوب آقاخاني از 24 آپريل اجراهاي خود را در ايتاليا آغاز خواهد کرد.