کارگردان نمایش «پروانه‌های مفرغی» گفت: با گذشت ۹ ماه از قرارداد هنوز دستمزدی دریافت نکرده است.حال و احوال بسیاری از هنرمندان بدین گونه است و خانه تئاتر در این زمینه کوتاهی کرده است.

پایگاه خبری تئاتر: هوشمند هنرکار گفت: تغییراتی در سطح مدیران داشتیم، اما هنوز هیچ تاثیری نگرفته‌ایم، چرا بودجه تئاتر افزایش نداشته است و متاسفانه با احتساب نرخ تورم بودجه کاهش هم داشته است.

وی تصریح کرد: چرا در مورد بحث ممیزی هیچ اتفاقی صورت نگرفته است و حتی یک برنامه‌ریزی مشخص نداشته‌ایم. وضعیت تئاتر شهرستان‌ها هنوز مشکلات سالین پیش را دارد و هنرمندان شهرستانی از کمبود امکانات گلایه می‌کنند.
این کارگردان با اشاره به اجرای نمایش «پروانه های مفرغی» در سال 92 اظهار داشت: با گذشت 9 ماه از قرارداد هنوز دستمزدی دریافت نکرده است.حال و احوال بسیاری از هنرمندان بدین گونه است و خانه تئاتر در این زمینه کوتاهی کرده است. خانه تئاتر باید قوی‌تر عمل کند، چراکه هنرمندان به این خانه دلگرم هستند. مدیران دولتی باید به خانه تئاتر توجه کنند تا هنرندان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

هنرکار افزود: تنها امید داریم که تغییرات صورت گیرد. گروه‌ها در جشنواره‌ها فعالیت می‌کنند اما بازتابی نمی‌بینند.
وی به نمایندگی از همه هنرمندان تئاتر کشور اظهار داشت: ما از مسئولان رزومه‌ای می‌خواهیم که نشان وضعیت هنرمندان چه تغییری کرده است، چراکه وضعیت یک هنرمند نشان از سلامت کاری، تضمین شغلی او و در کل تغییر در زیربنای تئاتر است.

این کارگردان تئاتر در پایان گفت: تصمیمات بسیار جدی و تغییرات بنیادی، باید در بخش‌های ممیزی مدیریت تالارها و تصمیم گیری در مورد اجرای گروه‌ها قرارداد‌ها دستممزدها و بودحه تئاتر باید از سوی مدیران ارشد دولتی شکل گیرد،‌ در غیر این صورت روند خوبی برای تئاتر شاهد نخواهیم بود.