مراسم تجلیل از حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز مطرح موسیقی کشور در هفته اردیبهشت تئا‌تر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر:  انجمن موسیقی ایران در هفته بزرگداشت تئا‌تر از حسین علیزاده نوازنده تار و سه‌تار، آهنگساز و پیشکسوت موسیقی کلاسیک ایرانی تجلیل می‌کند .حسین علیزاده از چهره‌های تحسین‌شده موسیقی فیلم در ایران است و آثاری همچون «دلشدگان»، «گبه»، «زشت و زیبا»، «زمانی برای مستی اسب‌ها»، «لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند»، «آواز گنجشک‌ها» و «ملکه» از ساخته‌های اوست. علیزاده دبیر و سخنگوی شورای عالی خانه موسیقی ایران، با کسب ۴ سیمرغ بلورین برای فیلم‌های «گبه»، «زشت و زیبا»، «آواز گنجشک‌ها» و «ملکه»٬ به صورت مشترک با مجید انتظامی برنده بیشترین سیمرغ بلورین در بخش بهترین موسیقی متن از جشنواره فیلم فجر است.

وی همچنین در نمایش «مهمانسرای دو دنیا» به کارگردانی سهراب سلیمی که در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا شده بود، در مقام آهنگساز حضور داشت.

علاقه مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند سه شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۸ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر مراجعه کنند