نمایش «مدرسه، مدرسه» است توسط چند دانش آموز یک مدرسه راهنمایی برای کمک به کودکان محروم، 11 اردیبهشت ماه در تالار «هنر» اجرا می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: حامد حاجیان که سرپرستی این گروه اجرایی را برعهده دارد‌، درباره اجرای این نمایش  توضیح داد: ما این کار را در مدرسه راهنمایی «سما سه» با تعدادی از دانش آموزان که من معلم تئاتر آنها بودم به شکل کارگاهی تمرین کردیم.

وی ادامه داد: در طی این کارگاه‌ها بچه‌ها درباره مسائل و مشکلاتشان صحبت کردند که بیشتر حرف‌هایشان درباره مدرسه بود. برای همین تصمیم گرفتیم نمایشی با موضوع مدرسه کار کنیم و در ادامه کارمان درباره مدرسه و اینکه اساسا مدرسه از کجا آمده است دست به انجام پژوهش زدیم.

حاجیان با بیان اینکه این نمایش برای نوجوانان و بزرگسالان مناسب است ادامه داد: برای این نمایش از دست نوشته‌های خود بچه‌ها که در ملاقات با مسئولین تعلیم و تربیت نوشته بودند استفاده کردیم و سعی کردیم به شکل مستند آنها را به کارگاهمان بیاوریم. البته نمی‌توان دقیقا گفت این نمایش کاری مستند است ولی برای اجرای آن از روش‌های مستند استفاده شده است.

وی همچنین یادآور شد: ما پیش‌تر این نمایش را چند بار در مدارس دیگر برای اولیا و مربیان اجرا کردیم.

سرپرست این گروه نمایشی با اشاره به اختصاص دادن فروش این اجرا به نفع کودکان محروم عنوان کرد: تمام آن چیزی که از این اجرا به دست می‌آید، برای امور فرهنگی کودکان محروم در شهرستان‌ها هزینه می‌شود. البته این که به نفع کودکان کدام مناطق باشد، هنوز مشخص نیست. ولی سعی‌مان این است که نیازمندترین‌ها را شناسایی کنیم و این هزینه را به آنها اختصاص دهیم.

به گفته حاجیان؛ بازیگران این نمایش چهار نوجوان 10 ساله هستند.

 نمایش «مدرسه،‌ مدرسه است» روز 11 اردیبهشت ساعت 15 و30 دقیقه در تالار «هنر» اجرا می‌شود.