نمایش «ماضی استمراری» نوشته مرضیه ازگلی و به کارگردانی ندا هنگامی از اواخر مرداد ماه در مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: هنگامی درباره متن این اثر نمایشی توضیح داد: مرضیه ازگلی نویسنده خلاقی در زمینه‌های روز و رئالیستی است و مسائل اجتماعی را خوب می‌شناسد.

وی ادامه داد: شاید در ابتدا به نظر برسد‌، این نمایشنامه و اجرای آن کار بسیار ساده‌ای است اما هرچه بیشتر پیرامون متن گردش می‌کنیم عمق آن را می‌بینیم و متوجه می‌شویم که ما را به یاد زندگی خودمان می‌اندازد.

این کارگردان با اشاره به برخی از تغییرات در متن و اجرای «ماضی استمراری» نسبت به جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: طبیعتا همیشه اجرا در جشنواره با نوعی شتاب‌زدگی همراه است و بعد از جشنواره می‌توان با فراغ بال بیشتری به اجرای کار پرداخت اما با این حال بازخوردهای خیلی خوبی از سوی تماشاگران در چهار اجرایمان در جشنواره گرفتیم.

او افزود: در این کار هم ما تغییراتی را هم در متن و هم در بخش طراحی صحنه انجام دادیم و البته یکسری دغدغه‌هایی داشتم که در شخصیت‌پردازی کار وارد شد.

هنگامی با اشاره به تغییری که در گروه بازیگری این نمایش نسبت به اجرای جشنواره فجر اتفاق افتاده است گفت: گروه بازیگری ما نسبت به اجرای جشنواره تغییری نداشته است. فقط وحید آقاپور به علت این که در هفته اولی که اجرای ما شروع می‌شود باید برای اجرای نمایش «ایوانف» کار امیررضا کوهستانی به اروپا سفر کند در چند روز ابتدایی اجرا همراه ما نخواهد بود و باید بازیگر دیگری را برای این مدت به عنوان جایگزین او انتخاب کنیم.

 نمایش «ماضی استمراری» روایتگر اتفاقاتی است که از سال 75 تا 90 برای خانواده‌ای رخ می‌دهد. خانواده‌ای که خانه‌ای محقر در محله‌های پایین شهر دارند و خانه‌اشان در محدوده طرح شهرداری قرار می‌گیرد و به اتوبان تبدیل می‌شود که در ادامه ماجراهای دیگری پیش می‌آید.

نمایش «ماضی استمراری» از 31 خرداد ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.

در این اثر نمایشی رابعه مدنی ‌، ناهید مسلمی‌ ‌،وحید آقاپور‌، ندا مقصودی‌، خسرو شهراز‌ و شیدا خلیق به عنوان بازیگر حضور دارند.