اهالی تئاتر شب گذشته هشتم اردیبهشت ماه در یازدهمین دوره گرامیداشت روز جهانی تئاتر در فضای بیرونی تماشاخانه ایرانشهر گرد هم آمدند.

پایگاه خبری تئاتر: اجرای نمایش «عروسک های غول پیکر» به کارگردانی حامد زارعان با عروسک گردانی حامد زارعان و جمشید حسینی، اجرای نمایش «کنترل زمان» با همکاری گروه سیلورمن و کارگردانی کیوان نظیفی، اجرای تکنوازی ویلن، اجرای نمایش صحنه ای «زندگی بازی» نوشته آرش غلامی کاری از مهدی اصغری از جمله برنامه‌های شب گذشته خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر بود.

در این جشن، بهزاد فراهانی رئیس کانون بازیگران خانه تئاتر گفت: این جشن توسط 14 کانون خانه تئاتر تا 14 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود اما این جشن در تمام دنیا فروردین ماه برپا می‌شود که به دلیل تقارن با تعطیلات نوروزی در ایران این جشن با هماهنگی سازمان‌های بین المللی هر ساله در اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

همچنین خیمه شب بازی به کارگردانی رضا بهرامی، نمایش «بازگشت رستم خان» نوشته و کاری از مرتضی وکیلیان، اجرای گروه حرکت  بجنوردی به سرپرستی بهزاد جاودان فرد و کیوان نظیفی، اجرای مجلس نقالی کاری از محمد معجونی از بخش های پرمخاطب جشن اردیبهشت تئاتر در تماشاخانه ایرانشهر بود.

امشب نهم اردیبهشت ماه از ساعت 16:30 تا 19:30 علاوه بر اجرای نقالی، خیمه شب بازی و حرکت، نمایش «افسانه دشت بی باران» نوشته و کاری از رسول حق شناس، نمایش «شش ماه خدمت» نوشته و کاری از جمشید عسگری، نمایش «مبارک و قالیچه سلیمان» به کارگردانی مجتبی دربندی نیز به اجرا در می‌آید.

پنجشنبه 11 اردیبهشت ماه نیز گروه هنری مجید قناد اجرای برنامه‌های متنوعی را برای کودکان و نوجوانان برعهده خواهند داشت.

جشن اردیبهشت خانه تئاتر به دبیری ایراج راد تا 14 اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر برگزار می‌شود.