رییس تئاتر شهر کرمانشاه از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا معیار و فرمولی مشخص را برای تخصیص اعتبارات تولید آثار هنری ارائه بدهد.

پایگاه خبری تئاتر: سعید جمشیدی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای تئاتر در استان کرمانشاه طی سالهای اخیر، اظهار داشت: طی این سالها در زمینه جذب مخاطب هم توانسته‌ایم کارهای بسیاری انجام دهیم، بطوریکه در بدترین شرایط در حال حاضر 70 تا 80 درصد سالن‌های تئاتر شهر مملو از جمعیت است.

وی با گله‌مندی از تخصیص کم اعتبارات از سوی مرکز به منظور تولید آثار هنری اظهار داشت: متاسفانه در سالهای اخیر کمترین تخصیص بودجه به استان کرمانشاه داده شد و تئاتر استان تنها با حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به فعالیت خود ادامه داد.

به گفته جمشیدی اعتبارات تخصیص داده شده از تهران برای شهرستانها بسیار کم بوده، به گونه‌ای که یک دهم اعتبار اجرای یک نمایش در تهران به عنوان اعتبار یک سال استانها پرداخت می‌شود.

وی افزود: این در حالی است که استان کرمانشاه علاوه بر اینکه همواره در زمینه تولید آثار جزء سه استان برتر کشور بوده، در سال گذشته هم با اجرای 1700 نمایش توانست رکورد اجراهای عمومی کشور را بشکند.

جمشیدی تصریح کرد: مطمئنا این حجم کار انرژی و وقت زیادی را می‌طلبد و این در حالیست که اعتبارات اختصاص یافته از مرکز به هیچ عنوان کفاف هزینه‌های پرداخت شده را نمی‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه ارشاد استان از تئاتر حمایت نمی‌کرد با توجه به نحوه تخصیص اعتبارات، قطعا تئاتر استان تاکنون به تعطیلی کشیده می‌شد.

رییس تئاتر شهر کرمانشاه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جدید و معاونین هنری این وزارتخانه خواست تا پرداخت اعتبارات معیار و فرمول خاصی پیدا کند و براساس انرژی و وقتی که هنرمندان تئاتر هر استان و نیز تعداد اجراهای تئاتر، اعتبارات تخصیص داده شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا