پایگاه خبری تئاتر: در حالی که جدول اکران در تابستان مشخص شده بود فیلم سینمایی روسی به کارگردانی امیرحسین ثقفی و با موافقت شورای صنفی نمایش و تهیهکننده فیلم در جدول اکران قرار گرفت.
علیاکبر ثقفی، تهیهکننده این فیلم، درباره اکران فیلم روسی بدون تبلیغات قبلی گفت: با هماهنگیهایی که با شورای صنفی نمایش انجام دادیم قرار شده تعداد هفتههای فیلم پیش از آغاز ماه محرم محاسبه نشود و مانند فیلمهای دیگری که پیش از این به طور مثال در ماه رمضان اکران شده بودند و با هدف رونق سینماها، هفتههای نمایش آنها محاسبه نشد، شورای صنفی نمایش نیز به ما اعلام کرد که هفتههای فیلم روسی قبل از عاشورا و تاسوعا محاسبه نمیشود.
وی ادامه داد: اکران اصلی فیلم بعد از دهه محرم آغاز خواهد شد و ما در هفتههای باقی مانده تا پایان دهه محرم فرصت داریم تا تبلیغات و اطلاعرسانی لازم را درباره فیلم انجام بدهیم و به زودی تبلیغات میدانی آغاز و همچنین تیزرهای جدید فیلم رونمایی و منتشر میشود.
ثقفی با اشاره به اینکه بعد از پایان دهه محرم بیلبوردهای شهری نیز در شهر نصب میشود، گفت: متاسفانه هزینههای تبلیغات و به خصوص استفاده از بیلبوردهای شهری بسیار بالاست و ما برای اینکه بتوانیم این هزینهها را جبران کنیم حتما باید حامی مالی و اسپانسر داشته باشیم.
وی ادامه داد: بیلبوردهای شهری در قالب یک بسته (پک) به تهیهکنندگان و پخشکنندگان ارائه میشود که حداقل هزینه برای استفاده از این بستهها ۲۰۰ میلیون تومان است. هر بسته شامل ۲۰ بیلبورد شهری میشود که حداقل قیمت آن ۲۰۰ میلیون تومان است و به نسبت جایگاه آنها در سطح شهر قیمتها افزایش پیدا خواهد کرد.
ثقفی افزود: البته شهرداری این بیلبوردها را به محصولات فرهنگی و فیلمهای سینمایی با ۵۰ درصد تخفیف ارائه میکند و اگر پخشکنندگان بخواهند قیمت واقعی آنها را پرداخت کنند باید حداقل برای هر ۲۰ بیلبورد ۴۰۰ میلیون تومان هزینه کنند.
تهیهکننده فیلم روسی همچنین درباره ممنوعیت نمایش این فیلم برای افراد زیر ۱۵ سال گفت: درج نشان ۱۵+ بر روی این فیلم در سینماها که از سوی سازمان سینمایی اعلام شده جنبه توصیهای دارد و با توجه به داستان و فضای فیلم، توصیه شده که افراد زیر ۱۵ سال به تماشای این فیلم ننشینند اما در نهایت انتخاب با مخاطبان است.