مرکز تمرینات تئاتری اتحادیه اروپا در لهستان همانند سال‌های گذشته فراخوان «دوره تخصصی تابستانی» خود را در سال 2014 از اواخر اسفند ماه سال گذشته منتشر کرده است.

پایگاه خبری تئاتر:  گارجنیدزه مرکز تمرینات تئاتری اتحادیه اروپا در لهستان، همانند سال‌های گذشته فراخوان «دوره تخصصی تابستانی» خود را در سال 2014 از اواخر اسفند ماه سال گذشته ارائه کرده است. این دوره فشرده و تخصصی تئاتر در مزرعه گروه گارجنیدزه در نزدیکی شهر لوبلین در جنوب شرقی لهستان برگزار می شود.

پذیرفته‌شدگان در این فراخوان که از سراسر جهان به ویژه اروپا تقاضای خود را اعلام می‌کنند تحت هدایت و رهبری ولادمیر استانیفسکی سرپرست و کارگردان شهیر لهستانی آموزش و آشنایی کاملی با نوع تمرینات و نگرش این گروه جهانی بدست می آورند.

ماریوژ گلای مدیر پروژه «دوره های تخصصی تابستانی» درباره محتوای این تمرینات بیان کرد: تمرینات در فضای باز، کار روی تمرینات بدنی و هرونومیا، تمرینات روی موسیقی‌های یونانی و چندصدایی، سمینارهای موضوعی، تماشای مجموعه ای از فیلم- اجراهای گروه گارجنیدزه و تماشای رپرتواری از اجراهای اخیر گروه از جمله برنامه های این دوره است. زمان برگزاری این دوره از تاریخ 20 تا 31 مرداد ماه 1393 است و هزینه های اقامت، غذا و حمل و نقل در طول دوره برعهده گروه میزبان خواهد بود.

در سال‌های گذشته بابک مهری، سهیل اعرابی (از گروه نمایش آو) و نیز جواد نمکی از جمله ایرانی هایی بودند که فرصت حضور و تجربه در این دوره ها را داشته اند. همچنین در بهمن ماه 1392 با حمایت مادی و معنوی «گروه نمایش آو»، این گروه معتبر لهستانی با نمایش «پتیان اوراتوریو» به کارگردانی استانیفسکی به مدت سه شب در تالار وحدت تهران مهمان سی ودومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بودند.

این اجرا با استقبال گسترده تماشاگران و هنرمندان ایرانی مواجه شد. این امر باعث آشنایی بیشتر دانشجویان و علاقه مندان ایرانی با نوع نگرش و متد گروه لهستانی شده است. گمان می رود سال جاری فرصت مناسبی برای بازیگران ایرانی که از تجربه و مهارت کافی برخورداند برای پذیرش در این فراخوان وجود خواهد داشت.

علاقه مندان می‌توانند از طریق وبسایت رسمی گروه گارجنیدزه اطلاعات کامل را دریافت کرده و رزومه خود را به همراه عکس جهت ثبت نام در این فراخوان به گروه ارسال کنند.

با توجه به میزان توانایی و شرایط و علاقه‌مندی متقاضیان تا اواسط خرداد ماه نتیجه این دوره از فراخوان اعلام خواهد شد