حسین مهکام از تدوین اولین فیلم‌اش با نام «آزادی مشروط» خبر داد و گفت: فعلا ترجیح می‌دهم در تئاتر کاری انجام ندهم.

پایگاه خبری تئاتر: این هنرمند تئاتر و سینما که سال‌های قبل‌تر به عنوان نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان تئاتر فعال بود درباره دوری طولانی‌ مدتش از صحنه به خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،گفت:‌همچنان تصمیم دارم از تئاتر دور باشم، البته بخشی از این تصمیم به فضای مدیریتی تئاتر برمی‌گردد و بخشی هم به فضای روحی و ذهنی خودم.

او توضیح داد: فکر می‌کنم درام‌نویسی من در سینما نتیجه بهتری دارد و اصولا سینما موقعیت جذاب‌تری برای بیان دغدغه‌های من است.

مهکام خاطرنشان کرد: فعلا اشتغال در سینما برایم جالب‌تر است، ضمن اینکه حتی مجوز اجرای نمایش‌نامه‌هایم را به کسی نمی‌دهم.

او که چندی پیش دست به کار ساخت اولین فیلم‌اش با نام «آزادی مشروط»‌ شد، اضافه کرد: در حال حاضر تدوین فیلم توسط آقای مصطفی خرقه‌پوش در حال انجام است و تصمیم داریم فیلم را در جشنواره فیلم فجر اکران کنیم.

فیلم «آزادی مشروط» نوشته و کار حسین مهکام است که با تهیه‌کنندگی مقصود جباری آماده شده است.

مدیر فیلم‌برداری این فیلم مسعود سلامی است و بازیگرانی همچون رامبد جوان، هنگامه قاضیانی، حسین پاکدل، شاهرخ فروتنیان، علیرضا آقاخانی، محمد کارت، محمدعلی کیانی، علیرضا مظفری و بهاران بنی‌احمدی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر عوامل این فیلم به شرح زیر هستند: صدابردار بابک اردلان، صداگذار بهمن اردلان، طراح چهره‌پردازی سعید ملکان، طراح صحنه و لباس عباس بلوندی، دستیار اول و برنامه‌ریز علی ملاقلی‌پور، مجریان طرح و سرمایه‌گذاران علی واله و محمدعلی کیانی.

 حسین مهکام نگارش فیلمنامه‌هایی همچون «برف»، «اسب حیوان نجیبی است»، «هیچ»، «آدم» و... را در کارنامه هنری خود دارد. او سال‌ها پیش در عرصه نمایشنامه‌نویسی نیز فعال بود و نمایشنامه‌هایی همچون «آندرانیک»، «بانوی پرلاشز»، «پاپانوئل و دست‌های یخ زده من»، «سکوت»، «حریم»، «کابوس‌ها و خون»، «بی‌ در زمان»، «سلول صفر» و «قلاده سک شکاری‌ات را صبح زود ببند».