نشان ویژه «خانه تئاتر» به سیف‌الله صمدیان هنرمند عکاس و مستندساز اهدا می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: رئیس انجمن عکاسان خانه تئاتر با اعلام این خبر گفت: برنامه انجمن ما روز یک‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه به عنوان یکی از برنامه‌های هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر برگزار می‌شود و در این برنامه نشان ویژه خانه تئاتر را به سیف‌الله صمدیان اهدا می‌کنیم.

او اضافه کرد: انجمن عکاسان خانه تئاتر هر سال نشان ویژه این تشکل را به یکی از پیشکسوتان عکاسی تئاتر و کسانی که در این زمینه حرکت فرهنگی موثری داشته‌اند، اهدا می‌کند و از آنجا که آقای صمدیان دو دهه است در زمینه عکاسی تئاتر و فیلمبرداری و تصویربرداری آن فعال است، امسال این نشان به این هنرمند اهدا می‌شود.

حسینی با اشاره به فعالیت سیف‌الله صمدیان در زمینه عکاسی تئاتر یادآور شد: ایشان در سال‌های گذشته مسابقه بسیار مهمی به نام عکاسی تئاتر را به عنوان یکی از بخش‌های جشنواره تئاتر فجر برگزار کرد و همین مسابقه باعث شد بسیاری از جوانان نسل ما معرفی شوند و رشد کنیم. در کنار آن استادان عکاسی شناخته شده از دیگر کشورها را هم دعوت می‌کرد و کتاب بسیار ارزشمندی را با سختی بسیار منتشر کرد.

وی یادآور شد: سیف‌الله صمدیان در این سال‌ها عکاسی تئاتر را رها نکرد بلکه در مجله «تصویر سال» بخش مهمی را به این عکاسی اختصاص داد و بخشی هم به نام مسابقه عکاسی تئاتر ایجاد کرد، ضمن اینکه همیشه در تمام حرکات فرهنگی-هنری انجمن ما سهیم بوده و خدمات بسیار زیادی به عکس و تصویر تئاتر ارائه داده است.

حسینی اظهار تأسف کرد: متأسفانه گاه دوستان جوان‌تر از خدمات دوستان گذشته بی‌خبرند و تصور می‌کنند عکاسی تئاتر از زمانی آغاز شده که خودشان شاتر زده‌اند، در حالی که یکی از وظایف انجمن ما قدرنهادن به حرکات و زحمات فعالان عکاسی تئاتر در گذشته است که امروزه شاهد خدمات آن‌ها هستیم.

او تأکید کرد: آقای صمدیان همیشه یار و یاور انجمن ما بوده است و امیدواریم با اهدای نشان خانه تئاتر بتوانیم قدردانی شایسته‌ای از ایشان داشته باشیم. سیاست انجمن ما فقط عکس گرفتن از تئاتر نیست بلکه تقدیر از حرکات فرهنگی افرادی است که با تلاش‌های خود باعث جریان‌سازی در عکاسی تئاتر شده‌اند.

به گفته حسینی؛ تقدیر از دو عکاس فعال تئاتر در سال 92، تقدیر از یکی از روابط‌عمومی‌های سالن‌های نمایش که ارتباط خوبی را اعضای انجمن عکاسان داشته و اهدای جوایز مسابقه مردمی عکاسی تئاتر از دیگر بخش‌های این برنامه است.

این عکاس تئاتر متذکر شد: امسال کتابی از نمایشگاه عکس‌های تئاتر به کوشش شرکت «برخورد نزدیک از چشم سوم» منتشر می‌شود و در این کتاب عکاسان تئاتر معرفی شده و دو نمونه از آثارشان وجود دارد که ما تصمیم داریم این کتاب را به کارگردان‌های تئاتر ارائه کنیم تا بتوانند عکاس کارهای خود را بهتر انتخاب کنند.

 برنامه انجمن عکاسان خانه تئاتر فردا 14 اردیبهشت‌ماه ساعت 19 و 30 دقیقه در دو تالار «جلیل شهناز» و «ناصری» خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.