با استعفای مدیر مجموعه تئاتر شهر این مجموعه در حال حاضر مدیری بالای سر خود ندارد و با وجود اینکه هفته گذشته رئیس این مجموعه استعفا کرد اما خبر رد یا قبول شدن این استعفا از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام نشده است.

پایگاه خبری تئاتر: شامگاه چهارشنبه 10 اردیبهشت‌ماه خبری در چند رسانه رسمی کشور منتشر شد که حاکی از استعفای اتابک نادری رئیس مجموعه تئاتر شهر بود؛ خبری که حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد نسبت به آن اظهار بی‌اطلاعی کرد و همین ابراز بی اطلاعی و سکوت رسانه ای نادری باعث ایجاد نوعی ابهام درباره وجود این استعفا و سرنوشت آن شد که این وضعیت درباره سرنوشت استعفا و مدیریت تئاترشهر تا امروز هم ادامه دارد.


با شروع هفته جاری انتظار می‌رفت که اداره‌کل هنرهای نمایشی وضعیت استعفای اتابک نادری را مشخص کند ولی در شرایطی که خبر از شروع فاز دوم بازسازی این بنای تئاتری مطرح بود و در وضعیتی که خانواده و هنرمندان تئاتر چشم‌انداز روشن و مشخصی نسبت به برنامه ریزی مدیرکل هنرهای نمایشی ندارند، رها شدن تئاتر شهر به حال خود بر نگران های قبلی افزود.

این روزها اتابک نادری که همزمان با ریاست خود در تئاتر شهر در پروژه‌ای تصویری نیز در مقام بازیگر به ایفای نقش می‌پردازد، پاسخ شفافی درباره پذیرفته شدن یا نشدن استعفای خود از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی نداده است و به طور ثابت در دفتر ریاست مجموعه نیز حضور پیدا نمی‌کند.

از سوی دیگر قرار بود که روز شنبه 13 اردیبهشت‌ماه جلسه‌ای بین حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی و اتابک نادری برای مشخص شدن وضعیت استعفای رئیس تئاتر شهر برگزار شود که علیرغم برگزاری این جلسه نتیجه و خروجی آن اعلام نشد.

اینکه مجموعه‌ای حرفه‌ای که از معدود داشته‌های تئاتر ایران محسوب می‌شود و هر روز پذیرای گروه‌های نمایشی و مخاطبان تئاتری است، چگونه بدون رئیسی مشخص باید به کار خود ادامه دهد، نکته قابل تأملی است که انتظار می رود مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هرچه سریعتر نسبت به آن واکنش نشان دهند.

با توجه به عمومی بودن آمد و شد در تئاتر شهر حضور فردی به عنوان رئیس مجموعه ضروری است ولی در حال حاضر مشخص نیست در صورت بروز مشکل یا وجود شرایطی خاص چه کسی و چگونه برای مجموعه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ضمن اینکه حق گروه‌های تئاتری حاضر در مجموعه و همچنین مخاطبان و تماشاگرانی که به سالن‌های تئاتر شهر مراجعه می‌کنند این است که مکان هنری مذکور دارای رئیس باشد.