جشنواره فیلم تورنتو اعلام کرد معرفی اسامی برندگان جایزه مخاطبان و بخش رقابتی از سوی داوران، به جای این که در مراسم رسمی صورت بگیرد از طریق رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شود.

پایگاه خبری تئاتر: امسال از طریق رسانه‌های اجتماعی اسامی برندگان جوایز جشنواره تورنتو اعلام می‌شود.

دست اندرکاران این جشنواره اعلام کردند مراسمی که به طور رسمی هر سال برگزار می‌شد و از نظر سنتی به نوعی پیشران مراسم اسکار بود، برای سرعت بخشیدن به اعلام اسامی، امسال برگزار نمی‌شود و به جای آن اسامی برندگان از طریق شبکه‌های اجتماعی اعلام می شود.

علاوه بر این مراسم اهدای جوایز در پایان فستیوال در زمانی انجام می‌شود که همه برندگان جوایز در شهر گرد آمده باشند تا جوایز خود را دریافت کنند.

این فستیوال افزوده است اعلام اسامی از طریق شبکه‌های اجتماعی به برندگان اجازه می‌دهد تا از خبر سریع‌تر مطلع شوند و این لحظه را با مخاطبان و هوادارانشان در شبکه‌های اجتماعی جشن بگیرند.

سال پیش «کتاب سبز» با بازی ویگو مورتنسن و ماهرشالا علی جایزه منتخب مردم تورنتو را دریافت کرد و بعد به عنوان بهترین فیلم اسکار انتخاب شد.

به دنبال این تصمیم، جشنواره تورنتو برندگان جوایز پلتفورم و فیپرشی را که هر سال در روز نهایی جشنواره و یکشنبه معرفی می‌شدند زودتر معرفی کرد.

فیلم «مارتین ایدن» ساخته پیترو مارسلو به عنوان برنده جایزه پلتفورم انتخاب شد و«زمزمه» ساخته هیثر یانگ به عنوان برنده جایزه فیپرشی که از سوی منتقدان معرفی می‌شود، شد.

«مارتین ایدن» اقتباسی از رمان جک لندن است که داستانش در دهه ۱۸۸۰ در ناپل می‌گذرد و در این فیلم به امروز ناپل آورده شده است. این فیلم به عنوان برنده رقابت پلتفورم جایزه ۲۰ هزار دلاری این بخش را دریافت می‌کند.

این جایزه امسال برای پنجمین سال اهدا شد و شامل حال فیلم‌های غیرهالیوودی می‌شود و بیشتر بر عناوین مولف و فیلم‌های خارجی تاکید دارد.

جایزه فیپرشی نیز که شامل جایزه نقدی نیست، به کارگردان کانادایی هیثر یانگ برای «زمزمه» اهدا شد که فیلمی مستند-داستانی درباره زنی بود که با اعتیاد به الکل مبارزه می‌کند و برای التیام دردش به نجات حیوانات آسیب دیده می‌پردازد. این فیلم با حضور نابازیگرانی که اغلب در نقش شخصیت خودشان بازی کردند، ساخته شده است.