پایگاه خبری تئاتر: رونمایی از فیلم «مرد ایرلندی» برای اهالی رسانه در جشنواره نیویورک، بلافاصله با واکنشهای منتقدین در فضای مجازی رو به رو شد و «برنت گلدمن» در صفحه توئیتر خود این فیلم را یک اثر استثنایی معرفی کرد که تا حد زیادی از برترین آثار «اسکورسیزی» وام گرفته و سپس به استقلال رسیده است و با سه نقش آفرینی درخشان همراه است.
«رابرت لوین» نیز در واکنشی کوتاه؛ فیلم ۲۰۹ دقیقهای «مرد ایرلندی» را یک شاهکار سینمایی خواند و «جاش انسینیه» نیز معتقد است فیلم «مرد ایرلندی» متعلق به «آل پاچینو» است و ۳۰ دقیقه پایانی آن نیز متعلق به «دنیرو» است.
«اریک کان» نیز این فیلم را شبیه بهترین و موفقترین آلبوم از یک استاد دانست و از فرآیند جوانسازی «رابرت دنیرو» در فیلم نیز تمجید کرد.
«جردن رومی» این فیلم را ادای احترامی به «اسکورسیزی»، «رابرت دنیرو» و«جو پشی» توصیف کرد که البته بازی درخشان «آل پاچینو» در نقش «جیمی هوفا» بالاتر از همه آنها قرار دارد.
«کوین لی» دیگر منتقد سینمایی هم در واکنش به اولین نمایش فیلم «مرد ایرلندی» در جشنواره فیلم نیویورک، این فیلم را به قصیده «اسکورسیزی» در ژانر فیلمهای گانگستری توصیف کرد که با دقت و ذکاوت نوشته شده و نقطه اوج فیلمهایی است که تاکنون در این ژانر دیدهایم. این فیلم طولانی است اما هرگز خستهکننده نیست.
این فیلم نهمین همکاری «اسکورسیزی» و «رابرت دنیرو» است و همچنین اولین تجربه همکاری این کارگردان سرشناس و «آل پاچینو» را نیز رقم زده است. «جو پشی»، «هروی کیتل» دو بازیگر قدیمی فیلمهای اسکورسیزی نیز در این فیلم بازی کردهاند.
«استیو زایلیان» که پیش از این نگارش فیلمنامه ساختههایی چون «دارو دسته نیویورکیها»، «فهرست شیندلر» و «مانیبال» را بر عهده داشته است، مسئولیت نوشتن فیلمنامه «مرد ایرلندی» را نیز بر عهده داشته و داستان فیلم نیز درباره یک تبهکار مافیایی به نام «فرانک شیرن» است که با اقتباس از کتاب «شنیدم خانهها را رنگ زدی» نوشته «چارلز براندت» ساخته شده و به پشت پرده قتل مرموز «جیمی هوفا» رئیس اتحادیه کارگران آمریکا میپردازد.
«مرد ایرلندی» که با هزینه ۱۶۰ میلیون دلاری ساخته شده است؛ یکی از امیدهای اصلی کمپانی نتفلیکس در جوایز اسکار ۲۰۲۰ محسوب میشود.
«مرد ایرلندی» از تاریخ اول نوامبر به صورتد محدود در سینماهای آمریکا اکران میشود و از تاریخ ۲۷ نوامبر نیز از سوی کمپانی نتفلیکس عرضه میشود.