نمایش «ایران استرالیا» به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان که درباره شادی‌های عمومی مردم است، مرداد ماه امسال در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: سجاد افشاریان درباره این نمایش گفت: موضوع «ایران، استرالیا» درباره شادی‌های عمومی مردم، بعد از انقلاب است.

وی ادامه داد: این کار محصول کارگاهی با عنوان «از ایده تا اجرا» است که در دانشگاه هنر برگزار شد و قرار است آن را با بچه‌هایی که در این کارگاه حضور داشتند، اجرا کنیم.

به گفته افشاریان؛ نمایش «ایران استرالیا» از 10 مرداد تا اواسط شهریور در فرهنگسرای ارسباران اجرا می‌شود.

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره کار کردن با کارگردان‌های جوان‌ توضیح داد: کار کردن با هم‌نسلانم همواره دغدغه‌ام بوده و از همین رو در این سال‌ها سعی کردم از جوان‌های درجه یک و خلاق که ایده‌های مستقلی دارند، حمایت کنم، البته این حمایت من فقط از جنبه مادی نیست چون من آدم میلیونری نیستم.

وی افزود: به همین جهت سرمایه‌هایی که ما داریم افراد محترمی هستند و سعی ما این است که از این سرمایه‌ها استفاده کنیم و بهترین امکانات در زمینه‌های مختلف از جمله نور، طراحی صحنه، طراحی لباس و... را در اختیار این سرمایه‌ها قرار دهیم.

افشاریان درباره نمایش «13 روی 13» که تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد و این روزها به کارگردانی احمد مرادی‌پور در تماشاخانه «دیب» روی صحنه است، گفت: این نمایش شبیه هیچ نمایش دیگری نیست. «13 روی 13» انسان را در مواجهه با مرگ و زندگی قرار می‌دهد، ولی با زبانی ساده و گیرا ما را در مقام روزمره‌هایمان نشان می‌دهد در حالی که خود نمایش اصلا روزمره نیست.

این نمایشنامه‌نویس اضافه کرد: «13 روی 13» درباره مسائلی از جمله حقیقت، قدرت، عشق، هنر، مرگ و... است که انسان از بدو تولد تا پایان با آن‌ها مواجه است. این نمایش اثری داستان‌گو است که در بیش از 10 پرده روایت می‌شود.

به گفته افشاریان، بازیگرانی که در این اثر نمایشی حضور دارند، همگی از فارغ‌التحصیلان تئاتر هستند.

این کارگردان درباره اجرای این نمایش در تماشاخانه «دیب» عنوان کرد: وقتی دغدغه من تئاتر است، دیگر جایش برایم فرقی نمی‌کند. من در دو سال گذشته 10 نمایش در سالن‌های مختلف اجرا کردم و همیشه حاضرم به سالن‌های مختلف بروم و در آن‌ها اجرا داشته باشم.

 نمایش «13 روی 13» به نویسندگی و کارگردانی احمد مرادی‌پور و با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان این روزها در تماشاخانه «دیب» ساعت 18 و 30 دقیقه اجرا می‌شود.

در این نمایش محمد راثی، عماد محمدی، نسیم پرکار، پرستو قائد رحمت و احمد مرادی‌پور بازی می‌کنند.