کارگردان نمایش «هیولاخوانی» که همزمان با جام جهانی فوتبال در مجموعه تئاتر شهر اجرای عمومی خواهد داشت معتقد است که تئاتر نیز همچون فوتبال توانایی جذب مخاطب را دارد و در رقابت با این ورزش پرطرفدار، بازنده نیست.

پایگاه خبری تئاتر: محمد یعقوبی که این روزها نمایش «خشکسالی و دروغ» را در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه دارد درباره وضعیت استقبال مخاطبان از بازتولید چندباره این اثر نمایشی گفت: مخاطبان و تماشاگران استقبال بسیار خوبی از اجرای این نمایش در فرهنگسرای نیاوران دارند. این استقبال نشان می‌دهد که نمایش‌های ایرانی این ظرفیت را دارند که در بازتولید اثر نیز مخاطب را جذب کنند.

سرپرست گروه «تئاتر این روزها» که قرار است هفته آخر خردادماه سال جاری نمایش «هیولاخانی» را همزمان با جام جهانی فوتبال در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرد درباره تأثیر مسابقات فوتبال بر مخاطبان تئاتر تصریح کرد: در رقابت با فوتبال نباید تئاتر را بازنده دید چون معتقدم در رقابت با فوتبال، تئاتر بازنده نیست و توانایی جذب مخاطب را دارد.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان مطرح تئاتر ادامه داد: وقتی فوتبال می‌تواند میلیون‌ها نفر را در خانه پای تلویزیون جذب تماشای خود کند، تئاتر هم توانایی این را دارد که حداقل 100 مخاطب را جذب خود کند تا در سالن نمایش حضور پیدا کنند.

یعقوبی در پایان تأکید کرد: ما نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که تئاتر مغلوب همیشگی در مقابل فوتبال باشد.