ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به جلسه ای که با محمد حسین ایمانی خوشخو رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته است، عنوان کرد در این جلسه درباره دلایل اجرایی شدن برخی مصوبات و همچنین بازنگری در آنها بحث و تبادل نظر شده است.

پایگاه خبری تئاتر: ایرج راد مدیر عامل خانه تئاتر درباره جلسه‌ای که با محمدحسین ایمانی خوشخو رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته است گفت: برای پیگیری اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تئاتر به تازگی نشستی با دکتر ایمانی خوشخو از اعضای این شورا داشتیم.

وی افزود: البته پیش از این نیز با وی در این‌باره صحبت کرده و حتی دو سال قبل نیز با محمدرضا مخبر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در همین زمینه جلسه گذاشتیم که این جلسات به ریاست دکتر ایمانی خوشخو ادامه پیدا کرد و انشاالله قرار است به نتیجه قابل قبولی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل خانه تئاتر با اشاره به اینکه به نظر می رسد این روزها فضا برای تجدیدنظر روی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تئاتر آماده‌تر است، بیان کرد: چون چند سال از تصویب این مصوبات گذشته است اگر تغییراتی در آنها ایجاد و یا بندهای جدیدی به آنها افزوده شود قطعا به نفع تئاتر و هنرمندان ما خواهد بود. البته نظر من در جلسه ای که داشتیم این بود که همان مصوبات گذشته را پیگیری کنیم و بیشتر علت عدم اجرایی نشدن آنها را جویا شویم و سپس در مواردی بندهایی را اضافه و یا جرح و تعدیلی در برخی از مصوبات به وجود آوریم.

راد در پایان صحبتهایش عنوان کرد: قرار شد آقای ایمانی خوشخو به طور دقیق این مصوبات را مطالعه و بررسی کند و در جلسه ای که سه‌شنبه 23 اردیبهشت ماه خواهیم داشت نقطه نظراتش را در این مورد بیان کند. امیدوارم این امکان فراهم شود تا ما بتوانیم این مصوبات را قسمت به قسمت بررسی کنیم تا دوباره شکل اجرایی به خود بگیرند.

مدتهاست که هنرمندان تئاتر کشور پیگیر دلایل عدم اجرایی شدن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تئاتر هستند و هیات مدیره خانه تئاتر نیز جلساتی در این مورد برگزار کرده است.