آثار برگزیده نخستین جشنواره تئاتر معلولین تحت عنوان گام‌های اوج به صورت صحنه‌ای، خیابانی و آئینی به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج به نمایش درمی‌آید.

پایگاه خبری تئاتر: مدیرکل سازمان بهزیستی استان کردستان گفت: نخستین جشنواره تئا‌تر معلولین، ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه جاری در سنندج برگزار می‌شود.

سید صباح قریشی : سازمان بهزیستی استان کردستان در راستای ارتقای سطح کیفی زندگی افراد معلول، ایجاد امکانات و فرصتهای مناسب جهت ارائه توانمندیهای معلولین و افزایش همکاری میان هنرمندان تئا‌تر و معلولین علاقه‌مند به هنر نمایش بر آن شد تا با توجه به نقش موثر و ارزشمند این هنر در توانمندسازی معلولین، نخستین جشنواره تئا‌تر معلولین استان کردستان را برگزار کند.

وی تصریح کرد: در زمستان سال ۹۲ فراخوان جشنواره صورت گرفت و تعداد ۳۵ متن نمایش از بهزیستی شهرستان‌های استان کردستان و همدان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

قریشی یادآور شد: بعد از بازخوانی ۳۵ اثر ارسال شده، ۱۹ اثر تأیید و به مرحله بازبینی را ه پیدا کرد و بازبینی نهایی جمعاً ۷ اثر از کردستان و یک اثر از استان همدان به عنوان مهمان پذیرفته شدند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان کردستان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: آثار برگزیده نخستین جشنواره تئا‌تر معلولین تحت عنوان گام‌های اوج، به صورت صحنه ایی، خیابانی و آئینی به مدت دو روز در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج به نمایش در می‌آید.