حدیث فولادوند و رامبد شکرابی با بازی در نمایش˝ من تمامی مردگان بودم˝ به کارگردانی عبدالله برجسته در تئاتر شهر مشهد به صحنه می‌روند.

پایگاه خبری تئاتر: نمایش " من تمامی مردگان بودم " کاری از " گروه تئاتر کربن" از شهر مشهد در سی‌ ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و در دو بخش چشم انداز تئاتر ایران و مسابقه بین‌الملل در سالن اصلی تئاتر شهر اجرا شد.

" من تمامی مردگان بودم " نوشته رئوف دشتی و علی حاتمی نژاد است که عبدااله برجسته آن را کارگردانی کرده و از 14 اردیبهشت اجراهای خود را در تئاتر شهر شهرستان مشهد آغاز کرده است.

عبدالله برجسته در این باره گفت: " من تمام مردگان بودم" برگرفته از داستان بهرام چوبین از داستان‌های شاهنامه فردوسی است که از زمان اجرای این نمایش در تئاتر شهر مشهد 1000 نفر از آن دیدن کردند و با استقبال خوبی از سوی تماشاگران مواجه شده است.

او در ادامه افزود : دوران تاریخی بهرام چوبین که در شاهنامه آمده است سندیت تاریخی دارد و در دوران خسرو پرویز اتفاق افتاده است و ما سعی کردیم نگاهی آزاد به این داستان داشته باشیم و روایت کاملا مستقلی از آن را به صحنه بیاوریم.داستان امروزی است و اتفاقات در یک قبرستان اتومبیل می‌گذرد و سعی کردیم داستان سر راستی را برای مخاطب ترسیم کنیم.

این کارگردان درباره دلایل پرداختن به داستانی از شاهنامه توضیح داد: ما در گروه تئاتر کربن چند سالی است که روی شاهنامه کار می‌کنیم.این داستان‌ها ریشه در فرهنگ و ادبیات ایرانی دارد و در ضمن اینکه مضامین انسانی دارد بسیار دراماتیک است. نکته دیگر اینکه همیشه در بیان شاهنامه همه به قصه‌های شناخته شده‌ای چون" رستم و سهراب" می‌پردازند و کمتر به دیگر داستان‌های آن از جمله همین داستان بهرام چوبین می‌پردازند و ما تلاش داریم که مردم را با این مضامین آشنا کنیم.

برجسته که خود از فارغ‌التحصیلان رشته تئاتر است از سال 80 به شکل حرفه‌ای تئاتر کار می‌کند با اشاره به فعالیت‌هایش در حوزه تئاتر گفت: تا کنون 6 دوره در جشنواره تئاتر شهر در کسوت کارگردان و طراح صحنه حضور داشته‌ام .برای فجر پیش‌رو هم برنامه‌ریزهایی انجام داده‌ایم و تحقیقات به روی یک نمایش که مربوط به تاریخ معاصر ایران است را آغاز کردیم که مربوط به دوره تاریخی افشاریان است.

" من تمامی مردگان بودم " تا 12 خرداد هر روز ساعت 20 در تئاتر شهر مشهد واقع در پارک ملت٬ مجتمع فرهنگی هنری امام رضا(ع)٬ سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود.

رامبد شکرابی٬ حدیث فولادوند در این نمایش بازی می‌کنند. علیرضا رواند، محمد جهانپا، مهران سلیمانی پاک، مصطفی داوطلب، فهیمه نوروزی، حسین رضازاده، رضا مرتضوی، مهتاب جامعی، مهدی سجادیان، مریم رستگار، پویا غازی، کیان کوهستانی و سحر مغانی از دیگر بازیگران این نمایش هستند.