با نزدیک شدن به روزهای پایانی اردیبهشت ماه، موعد اجاره "اداره تئاتر" به پایان می‌رسد و مدیران تئاتری بار دیگر با این چالش روبرو هستند که آیا قرارداد ساختمان فعلی را تمدید کنند یا به فکر اجاره ساختمانی بهتر باشند.

پایگاه خبری تئاتر: مهلت اجاره "اداره تئاتر" تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری است. سال گذشته این قرارداد به مدت یکسال تمدید شد و اگر قرار باشد گروه‌های تئاتری همچنان در محل فعلی اداره تئاتر مستقر شوند‌، باید این قرارداد دوباره تمدید شود.

این در حالی است که ساختمان اجاره‌ای اداره تئاتر در خیابان فرصت محلی مناسبی برای تمرین تئاتر نیست، بلکه ساختمانی مسکونی است که مدیران قبلی آن را به عنوان مکانی برای تمرین گروه‌ها انتخاب کردند.

این ساختمان نه تنها ویژگی‌های مناسب برای تمرین تئاتر را ندارد،‌ در محله‌ای قرار گرفته که از نظر امنیتی هم دچار مشکل است. به طوری که بارها کیف‌ قاپ‌ها، تماشاگران و هنرمندان تئاتر را غافلگیر کرده‌اند.

آنچنانکه مریم معترف مدیر اداره تئاتر، چندی پیش نسبت به وضعیت ایمنی آن هشدار داد و گفت: خیابان‌های اطراف اداره تئاتر در تاریکی‌ شب، حتی مردها را هم می‌ترساند!

قرار بود این مکان که در خیابان «فرصت» قرار گرفته، به مدت یکسال و به طور موقت اجاره شود اما سه سال گذشته و همچنان بسیاری از تئاتری‌ها ناچار هستند نمایش‌هایشان را در این مکان تمرین کنند.

در این میان گروه‌هایی که شرایط مالی بهتری دارند، با پرداخت اجاره بهای بالا، آثارشان را در پلاتوهای خصوصی یا دیگر مکان‌ها آماده اجرا می‌کنند اما گروه‌هایی که نمی‌توانند اجاره بها بپردازند، به ناچار باید به شرایط اداره تئاتر تن بدهند.

در تمام این سه سال، ساختمان اصلی اداره تئاتر که در خیابان «پارس» واقع شده، بدون متولی رها شده است.

وضعیت نابسامان اداره تئاتر میراث نامیمونی است که از مدیران قبلی به مدیران جدید رسیده است و حالا این مدیران در کنار تمام مشکلاتی که دارند، باید برای اصلی‌ترین مکان تمرین گروه‌های نمایشی فکر چاره‌ای بکنند.

حمید شاه‌آبادی معاون هنری پیشین در آخرین روزهای ماموریتش قول داد اداره تئاتر بازسازی می‌شود؛ قولی که هنوز عملی نشده است.