نمایشنامه «تب تند ط» که روایتگر ماجراهای یک خانواده‌ی تنگ‌دست در روز عاشورا است در چهارمین روز جشنواره تئاتر دانشگاهی نمایشنامه‌خوانی شد.

پایگاه خبری تئاتر: محمود احدی‌نیا نویسنده این نمایشنامه  درباره این نمایشنامه یادآور شد: «تب تند ط» در جشنواره تئاتر فجر سال گذشته به کارگردانی رضا رشادت اجرا شد و گروه بازیگری که در اجرای نمایشنامه‌خوانی حضور دارند، نسبت به اجرای جشنواره تغییری نداشته‌اند.

وی درباره انگیزه خود برای نوشتن این نمایشنامه توضیح داد: آن چیزی که باعث شد این کار را بنویسم مضمونی بود که در شخصیت‌ها و اتفاقات آن وجود داشت و البته موقعیت دراماتیکی که در روز عاشورا در حال رخ دادن است. در واقع جامعه بیرون همراه با خانواده‌ای که در اینجا حضور دارد در حال مرثیه گفتن هستند.

این نمایشنامه‌نویس با بیان اینکه در این متن به دنبال نوعی از درام خانوادگی بوده است‌، ادامه داد: وقتی صحبت از درام خانوادگی می‌کنیم‌، این موضوع کلی است ما باید جزئی‌تر وارد مسائل بشویم و مشخص کنیم که می‌خواهیم به چه نوعی از درام خانوادگی و اجتماعی بپردازیم.

احدی‌نیا درباره نحوه داوری‌های نمایشنامه‌هایی که در بخش جایزه استاد اکبر رادی جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت کرده‌اند توضیح داد: نمایشنامه‌های حاضر در این بخش همگی از سوی داوران مورد قضاوت قرار می‌گیرند، البته آنچه برای داوری‌ها مدنظر است‌، خود نمایشنامه است و خوانش‌ها ارزیابی نخواهد شد و تنها ممکن است در آخر تقدیری از بهترین خوانش صورت بگیرد.

این نمایشنامه‌نویس با اشاره به اینکه ممنوعیتی برای حضور کارهایی که پیش‌تر اجرا شده‌اند در بخش جایزه‌ی استاد رادی جشنواره تئاتر دانشگاهی وجود ندارد گفت: در بخش نمایشنامه‌های جایزه استاد اکبر رادی کارهای تالیفی که در یکی دو سال گذشته نوشته شده‌اند، چه اجرا شده باشند و چه اجرا نشده باشند می‌توانند حضور داشته باشند. من هم نمایشنامه «تب تند ط» را سال گذشته نوشته‌ام و اجرای آن در جشنواره فجر هم ممنوعیتی برای حضور این کار در بخش جایزه استاد رادی نیست.

نمایشنامه «تب تند ط» سه شنبه 22 اردیبهشت ماه در بخش جایزه استاد اکبر رادی در هفدهمین دوره‌ی جشنواره تئاتر دانشگاهی در سالن کنفرانس تئاتر شهر نمایشنامه‌خوانی شد.