آنا نعمتی که این روزها مشغول تمرین در نمایش «ناقوس‌ها برای چی‌ن به صدا درمی‌آیند» به کارگردانی حسن وارسته است، ابراز امیدواری کرد بتواند حداقل سالی یکبار روی صحنه تئاتر حضور داشته باشد.

پایگاه خبری تئاتر:  آنا نعمتی که این روزها مشغول تمرین نمایش «ناقوس‌ها برای چی‌ن به صدا در می آیند» است درباره  حضورش در تئاتر گفت: آخرین حضورم در صحنه تئاتر مربوط به نمایش «مرغ سحر» به کارگردانی احمد آسوده بود و در جشنواره تئاتر فجر همان سال نیز با نمایش «سیزده» به کارگردانی روزبه سجادی‌حسینی حضور داشتم، البته این نمایش هنوز به اجرای عمومی نرسیده است.

وی ادامه داد: من تحصیلات تئاتری دارم ولی سال‌هاست به دلایل مختلف از حضور در صحنه نمایش جا ماندم، اما علاقمند هستم که در عرصه تئاتر فعالیت هایی داشته باشم و حداقل سالی یک بار روی صحنه بروم.

بازیگر فیلم «پارک وی» عنوان کرد: زمانی که بازی در نمایش «ناقوس ها برای چی‌ن به صدا درمی‌آیند» به کارگردانی حسن وارسته به من پیشنهاد شد بر اساس ویژگی‌هایی که نقش داشت، حضور در این نمایش را قبول کردم. یکی دیگر از دلایل حضورم در این نمایش متن مناسب و حضور در کنار بازیگرانی مانند سیامک صفری و فرزین محدث بود که در مکتب تئاتر ریشه دارند.

نعمتی درباره ویژگی های نقش‌اش در این نمایش گفت: نمایش «ناقوس‌ها برای چی‌ن به صدا درمی‌آیند» داستان زندگی یک زن در کشور چین و بر گرفته از دو داستان فولکلور چینی است. شخصیتی که من نقش آن را ایفا می‌کنم در چند مقطع زمانی مختلف و به صورت اپیزودیک در نمایشنامه حضور دارد. داستان به‌گونه ای‌ است که شخصیت‌ به طور مستمر عوض می شود و همین مساله برای من از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود که بتوانم توانایی خودم را در ایفای این نقش ارزیابی کنم.

بازیگر فیلم «انارهای نارس» که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، بیان کرد: در روزهای پایانی تمرین‌های نمایش هستیم و این اثر طی روزهای آینده در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت. امیدوارم که مخاطبان تئاتر به تماشای این کار بنشینند و آن را دوست داشته باشند.

آنا نعمتی، سیامک صفری و فرزین محدث در این نمایش که از 28 اردیبهشت ماه هر روز ساعت 18 در تالار حافظ روی صحنه خواهد رفت، به ایفای نقش می پردازند. نمایش «ناقوس ها برای چی‌ن به صدا درمی‌آیند» برگرفته از دو داستان فولکلور چینی به نویسندگی رحمت امینی است که در اجرا نیز از سبک و شیوه تئاتر چین بهره گرفته است.

کارگردانی این نمایش بر عهده حسن وارسته است. او تاکنون نگارش فیلمنامه های سریال های متعددی همچون «پایتخت» و «دودکش» را بر عهده داشته است و نمایش هایی هم چون «تونل وحشت»، «حسنک کجائی»، «همسر چینی»، «جگر هندی»، «داستان باور نکردنی یک زن»، «مجلس غریب ضامن آهو»، «رویه و آستر» و «آهو به وقت انفجار» را به صحنه برده است.