شیوا فلاحی کارگردان پرفورمنس « پرسونا، یک اجرا» با اشاره به استقبالی که از این اجرا در گالری محسن شده بود، عنوان کرد قرارست آبان‌ماه در فستیوالی در شهر مونیخ آلمان این کار را مجددا به صحنه برود.

پایگاه خبری تئاتر: شیوا فلاحی کارگردان پرفورمنس «پرسونا، یک اجرا» درباره بازخوردهای اجرای این کار گفت: من با همراهی شهاب انوشا و مهدی عبدالکریمی این پرفورمنس را در گالری محسن به صحنه بردیم. برخی از افرادی که از این اجرا دیدن کردند، معتقد بودند که کار ما تئاتر نیست بلکه یک پرفورمنس است برخی هم احساس دیدن یک تئاتر در ذهنشان شکل گرفته بود. در صورتی که من و همکارانم نام اجرا را روی این کار گذاشته بودیم و تاکیدی بر اینکه این اجرا یک تئاتر است، نداشتیم. در واقع ما یک پرفورمنس را در گالری محسن اجرا کردیم که اجرایی بین‌رشته ای محسوب می شود.

وی افزود: من و انوشا به عنوان کارگردان و عبدالکریمی به عنوان عکاس در این اجرا حضور داشتیم. البته من نویسنده و تنها بازیگر این پرفورمنس نیز بودم. همچنین در این اجرا تلاش شد عکس به معنای بهره گیری درست از هنر عکاسی مورد توجه قرار گیرد. من در این اجرا به کمک عکاسانی که عکاسی چیدمان یا استیج کار می کنند احتیاج داشتم که بعد از همفکری با تعدادی از دوستانم مهدی عبدالکریمی را پیدا کردم.

این هنرمند یادآور شد: عبدالکریمی مجموعه ای را عکاسی کرد که در پایان اجرا نمایش داده شد و عکسی هم از وی در میانه اجرا به نمایش در آمد که در ارتباط مستقیم با مضمون کار بود. در واقع عکاسی برای این اجرا با همفکری هر دو ما انجام شد. من برای انجام این کار هنرمندی پر ایده می خواستم که خوشبختانه وی این ویژگی ها را داشت و صرف نمایش چند عکس در یک پرفورمنس برایش اهمیت نداشت.

فلاحی در پایان درباره اجرایی که قرار است در خارج از کشور داشته باشند، متذکر شد: پرفورمنس «پرسونا، یک اجرا» اواخر اکتبر و اوایل نوامبر که مصادف با آبان‌ماه می شود، در فستیوالی در مونیخ آلمان به صحنه می‌رود. این فستیوال تلاش دارد هنر معاصر ایران را به هنرمندان خارجی معرفی کند که ما هم در همین راستا قرار است در این جشنواره حضور داشته باشیم. خوشبختانه در طول اجراهایی که در گالری محسن داشتیم استقبال خوبی از کار شد تا جایی که در برخی روزها جا برای ایستادن در گالری وجود نداشت.

فلاحی دانش آموخته صنایع دستی از داشنگاه شیراز و عضو گروه تئاتر «مهر شیراز» به سرپرستی امیررضا کوهستانی است و در نمایش‌های «تجربه های اخیر» امیررضا کوهستانی و «هم طناب» مهین صدری ایفای نقش کرده است. اجرای این پرفورمنس شنبه 20 اردیبهشت ماه در گالری محسن به پایان رسید.