یک کارگردان تئاترمعتقد است باید در نمایش‌های کودک و نوجوان سلیقه مخاطب جزئیات دقیق پرداخته شود.
پایگاه خبری تئاتر: الکا هدایت که با نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» در جشنواره بیست و ششم حضور دارد، اظهار کرد: در این نمایش، آموزش‌هایی به هنرجویان در زمینه موسیقی، ریتم، ادبیات و نوع بیان داده شده است.
او همچنین تصریح کرد: رویکرد ما این بوده که نمایش واسطه‌ای باشد تا از طریق آن، بچه‌ها مهارت‌های زندگی را یاد بگیرند.
هدایت با بیان اینکه نوازندگان این نمایش، هنرجویان نوجوان هستند، یادآور شد: هنرجویان کودک به عنوان بازیگر در نمایش حضور دارند و ویدئوها نیز توسط کودکان و نوجوانان تهیه شده است.
او با تآکید بر اینکه حضور بازیگر کودک و نوجوان در تئاتر کودک اثرگذاری بسیار بیشتری روی مخاطبان این قشر سنی دارد، خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم این پیام را منتقل کنیم که کودکان بتوانند خودشان باشند، اعتماد به نفس آنها افزایش یابد و مهارت‌ها را بیاموزند.
هدایت با بیان اینکه نگاه نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» آموزش تئاتر و زندگی‌ست، تصریح کرد: این نمایش پنج هفته اجرای عمومی شده و بازخورد بسیار خوبی را از مخاطبان شاهد بوده است.
او با اشاره به استقبال خوب تماشاگران از این نمایش در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان، اظهار کرد: خوشبختانه حاضران به تمام قوانین احترام گذاشتند و فضای آرام برای اجرای نمایش فراهم بود.
این کارگردان تئاتر با تأکید بر اینکه وضعیت تئاتر کودک و نوجوان روبه رشد است، یادآور شد: کارگردانان و هنرمندان جوان و خلاقی وارد این حیطه از تئاتر شده‌اند که به تئاتر آموزشی می‌پردازند؛ هرچند راه طولانی برای رسیدن به سطح استاندارد وجود دارد و باید سواد نمایشی را افزایش داد.
هدایت با بیان اینکه نوع نگاه به تئاتر کودک و نوجوان بسیار مهم است، گفت: باید در خصوص سلیقه کودکان در نمایش‌ها با جزئیات دقیق پرداخته شود.
او معتقد است که یک کودک می‌تواند خلاقیت بصری داشته باشد و باید روی نوع دیدن و شنیدن او کار کنیم تا پرورش یابد.
کارگردان نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» تأکید کرد: استقبال از تئاتر کودک و نوجوان همیشه بیشتر از تئاتر بزرگسال بوده است.