غلامرضا موسوی به علت‌ حضور کمرنگ فیلم‌های کمدی در دوره‌های مختلف برگزاری جشنواره فیلم فجر اشاره کرد.

پایگاه خبری تئاتر: غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما، درباره علت کمرنگ بودن حضور فیلم‌های کمدی در دوره‌های مختلف جشنواره فجر،گفت: دلیلش کاملاً ساده است؛ چون توجه هیئت داوران به فیلم‌های کمدی معمولاً کمتر است. وقتی به سابقه جشنواره فیلم فجر نگاه می‌کنیم، می‌بینیم بجز موارد استثنائی فیلم‌های کمدی مورد توجه قرار نگرفتند. بنابراین سازندگان آثار کمدی علاقه‌ای به حضور در جشنواره ندارند. بیشتر این فیلم‌ها حتی اگر برای حضور در جشنواره انتخاب شوند، زینت المجالس هستند تا اینکه به آنها توجه شود.

این تهیه کننده در ادامه با ارائه راهکاری برای افزایش حضور فیلم‌های کمدی در جشنواره‌های مهم سینما اظهار کرد: فقط کم توجهی هیئت داوران به فیلم‌های کمدی، علت کمرنگ بودن حضور این ژانر در جشنواره فیلم فجر نیست. اگر فیلم‌های کمدی شکل و ساختار خوبی داشته باشند، کمیته انتخاب جشنواره فجر هم توجه بیشتری به آنها می‌کند. اعضای این کمیته به خوبی می‌دانند جشنواره فیلم فجر علاوه بر نمایش فیلم، نیاز به جذب مخاطب هم دارد و نوع فیلم‌ها در این امر تعیین‌کننده خواهد بود.

موسوی تصریح کرد: متاسفانه یکی از مشکلات به وجود آمده در جشنواره فجر محلی برای دعوای جناحی شده است که باعث شده دوستان، حساب‌های شخصی و سیاسی خود را هم تسویه می‌کنند؛ به این علت تهیه کننده‌ها و فیلمسازان از حضور فیلم‌های کمدی خود در جشنواره استقبال نمی‌کنند. از سویی برخی‌ سعی می‌کنند با حمله کردن به تعدادی از فیلم‌ها با مسئولان درگیر شوند؛ طبیعتاً خسارت این اتفاق را تهیه کننده و صاحب فیلم می‌دهد. همچنین مخاطبانی بالغ بر ده تا پانزده هزار نفر فیلم را می‌بینند و این تعداد پس از جشنواره احتمالاً دوباره تماشاچی فیلم خواهند شد، مجموعه این اتفاقات دلیل استقبال نکردن فیلمسازان آثار کمدی از حضور در جشنواره فجر است.