افسانه ماهیان با بیان اینکه "پریسا مقتدی" مدیر جدید مجموعه "تئاتر شهر" نسبت به مشکلات این مجموعه اشراف دارد، عنوان کرد: باید جامعه تئاتر و مدیران کلان فرهنگی با مدیر جدید تئاتر شهر همکاری کنند تا او بتواند سیاست‌ها و برنامه‌هایش را پیش ببرد.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان و بازیگر تئاتر درباره ارزیابی خود از شرایط جدید مجموعه "تئاتر شهر "و همچنین انتخاب مدیر جدید آن اظهار کرد: مطمئنا مدیریت جدید مجموعه تئاتر شهر مثل مدیر قبلی اتابک نادری اهدافی را دنبال می‌کند، ولی به عقیده من اول باید دلایلی که باعث شد اتابک نادری استعفا بدهد را آسیب‌شناسی کنیم.

وی ادامه داد: باید ببینیم چه موانع و مشکلات برای مدیر قبلی پیش آمد که از سمتش استعفا داد. وقتی یک مدیری مسئولیتی را می‌پذیرد، مطمئنا برای یک مدت کوتاه این کار را انجام نمی‌دهد.

ماهیان افزود: باید از طرف مدیریت کلان فرهنگی شرایطی فراهم شود تا مدیر تئاتر شهر، دستش برای پیاده کردن اهدافش باز باشد.

کارگردان نمایش «هم هوایی» درباره نحوه مدیریت اتابک نادری یادآور شد: با شناختی که از آقای نادری داشتم بارها می‌دیدم که او برای حل مشکلات تئاتر شهر تلاش می‌کند. هدف اصلی او بازسازی مجموعه بود ولی واقعا باید بررسی کرد که چه اتفاقی رخ داد که به یک‌باره استعفا داد.

این بازیگر در ادامه تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که آقای نادری با آن روبرو بود، این مساله بود که همه کارگردان‌ها از جوان‌ها تا پیشکسوتان متقاضی اجرا در تئاتر شهر بودند که این موضوع خودش معضلی بزرگ است، اینکه همه انتظار دارند در تئاتر شهر اجرا بروند. این در حالی است که تقریبا همه قسمت‌های تئاتر شهر فرسوده شده و نیاز به تعمیرات دارد.

کارگردان نمایش «سه جلسه تراپی و یک مهمانی» درباره حضور پریسا مقتدی به عنوان مدیر جدید مجموعه "تئاتر شهر" گفت: خانم پریسا مقتدی قبلا مدیر تالار "هنر" و تماشاخانه "سنگلج" بودند و در تئاتر شهر هم پیش از این معاون اجرایی بودند. برای همین به مشکلات مجموعه اشراف دارند. اما اگر شرایط برای پیشبرد سیاست‌ها و اهدافش فراهم نشود ممکن است چند ماه دیگر استعفا دهد.

ماهیان درباره اینکه برای اولین‌بار در تاریخ مدیریت تئاتر شهر یک زن به عنوان مدیر این مجموعه انتخاب شده است، عنوان کرد: درست است که خانم مقتدی تنها مدیر زن در تاریخ تئاتر شهر است اما به اعتقاد من این موضوع هیچ اتفاق ویژه‌ای محسوب نمی‌شود. خانم مقتدی هم مثل مدیران دیگر تئاتر شهر است. مهم این است که شرایطی فراهم شود تا او بتواند کارهای اتابک نادری و همچنین برنامه‌ها و سیاست‌های خود را دنبال کند.

کارگردان نمایش «پالتوی پشمی قرمز» اضافه کرد: فکر نمی‌کنم پریسا مقتدی با توجه به حجم مشکلات تئاتر شهر خیلی از این انتصاب خوشحال باشد، مگر اینکه برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد که مطمئنا او با علم به همین موضوع آمده است. اما این حرف که بگوییم فلانی مدیر تئاتر شهر شد و بگوییم او یک زن است، نمی‌تواند به خودی خود امر خوشایندی باشد.

بازیگر نمایش «عروسک‌های سکوت» همچنین درباره وضعیت بازسازی تئاتر شهر و چگونگی آن گفت: باید وزارت ارشاد و مجلس به لحاظ مالی به تئاتر شهر توجه کنند. باید بودجه لازم اختصاص داده شود تا از ابتدایی‌ترین قسمت‌ها مثل صندلی‌ها تا وضعیت سقف و جاهای دیگر بازسازی شود.

ماهیان درباره نحوه زمان‌بندی برای تعمیرات تئاتر شهر توضیح داد: من حاضر نیستم کارم را در یک مخروبه اجرا کنم. فکر می‌کنم اگر قرار است همه ما همکاری کنیم هیچ ایرادی ندارد که تئاتر شهر شش ماه یا یک سال تعطیل شود. البته به شرط اینکه واقعا مشکلات برطرف شود، البته اینکه تعمیرات و بازسازی بخواهد بخش به بخش و سالن به سالن انجام شود هم می‌تواند ایده دیگری باشد اما من فکر نمی‌کنم هیچ کسی با تعمیرات تئاتر شهر مخالف باشد.