نویسنده و کارگردان تئاتر گفت: متاسفانه کلامات سیاسی تئاتر را بیچاره کرده است و به جای اینکه فرهنگ و هنری بر سیاست سایه بیندازد، این روزها سیاست است که سایه‌ای سنگین بر روی فرهنگ و هنری دارد، این قاعده باید کاملا برعکس باشد

پایگاه خبری تئاتر: سیروس همتی، نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتراز انتشار نمایش‌نامه‌ «الهه» توسط انتشارات کتاب نیستان خبر داد و گفت: بزودی مجموعه نمایش‌نامه «در همین نزدیکی» که شامل سه نمایش بود به چاپ دوم می‌رسد و در این چاپ قرار است نمایش‌نامه‌های «الهه» و «حکایتی از روایتی ناتمام» اضافه شود.

وی درباره علت کم‌کاری خود در حوزه آفرینش آثار نمایشی اظهار داشت: این سوال را باید از مسئولان پرسید، چراکه متاسفانه هرکس که وارد عمل می‌شود و مدیریتی را می‌پذیرد ترجیح می‌دهد کار جدید تولید کرده و به تعهدات مدیران پیشین نیز عمل نکند و البته هر کسی تیم خودش را نیز دارد. من نیز با توجه به اینکه دو نمایش «الهه» و «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند» را از دو سال پیش در نوبت اجرا دارم، ترجیح می‌دهم دیگر کاری تولید نکنم.

همتی با بیان اینکه هزینه‌های نمایش «مرز» که در تابستان سال گذشته اجرا شده است، تسویه نشده، گفت: تغییر مدیر به شرطی خوب است که مدیر جدید متعهد باشد که به تعهدات مدیر پیشین عمل کند. متاسفانه قرار بود نمایش «الهه» با موافقت مدیر پیشین مجموعه تئاتر شهر در کارگاه نمایش پس از دو سال روی صحنه برود، اما مدیر جدید می‌گوید بگذارید، خودمان تصمیم بگیریم و این یعنی تعهدات مدیر پیشین هیچ ارزشی برای مدیر جدید ندارد.

بازیگر نمایش «طورپ و طرب» افزود: گله‌ من از این است که چرا دو نمایشی که مربوط به تئاتر فجر سی و یکم است هنوز اجرا نرفته‌اند،‌ اما آثاری این روزها روی صحنه می‌روند که شاید از عمر آن‌ها 5 ماه هم نگذشته است. به نظر می‌رسد تدبیر مدیر جدید بر این است که به جای عمل به تعهدات پیشین، هر چند با هزینه بیشتر و کیفیت کم‌تر آثار جدیدی را تولید کنند. متاسفانه کلامات سیاسی تئاتر را بیچاره کرده است و به جای اینکه فرهنگ و هنر بر سیاست سایه بیندازد، این سیاست است که سایه‌ای سنگین بر روی فرهنگ و هنری دارد، این قاعده باید کاملا برعکس باشد. نمایش‌نامه «در همین نزدیکی» که انتشارات نیستان آن را چاپ کرده است درباه امام زمان‌(عج) است،‌ اما از سال 1386 تاکنون اجازه اجرا نگرفته است، یعنی بنده باید برای روی صحنه بردن یک نمایش در مورد حضرت مهدی (عج) بیش از 7 سال منتظر بمانم.

همتی که این روزها در نمایش «طورپ و طرب» بازی می‌کند، در پایان گفت: در این نمایش چند روزی است که به جای علی سلیمانی روی صحنه رفته‌ام، به هر حال با توجه به مدت کم تمرینات، سعی کردم علاوه بر اجرای نقش به آن هم بیفزایم. به هر حال اجرای این نمایش در شرایط اقتصادی و روحی فعلی و شاد کردن مردم، بسیار خوب است.