نایب رییس انجمن فیلم کوتاه ایران بیان کرد نامزدهای دهمین جشن فیلم کوتاه برای حضور در جشنواره فیلم فجر معرفی شدند.

پایگاه خبری تئاتر: کاوه سجادی حسینی نایب رییس انجمن فیلم کوتاه ایران «ایسفا» درباره حضور فیلم‌های کوتاه در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: انجمن فیلم کوتاه ایران همه نامزدهای دهمین جشن فیلم کوتاه را به دبیرخانه جشنواره معرفی کرده است. البته با توجه به اینکه تنها فیلم‌های کمتر از ۱۵ دقیقه می‌توانند در این رقابت حضور داشته باشند، تنها ۶ یا ۷ فیلم واجد این شرایط هستند.

وی بیان کرد: چندی پیش در جلسه‌ای که با ابراهیم داروغه‌زاده دبیر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر داشتیم، پیشنهادهایی برای حضور فیلم‌های کوتاه در جشنواره ارائه کردیم که از آن جمله می‌توان به رونمایی و نمایش اول فیلم‌های کوتاه در این جشنواره اشاره کرد. همچنین پیشنهاد کردیم یک هیات کاملا منفک از هیات انتخاب فیلم بلند که ایسفا نیز در آن نقش داشته باشد، آثار کوتاه را انتخاب کنند.

نایب رییس انجمن فیلم کوتاه ایران ادامه داد: البته اجرایی شدن این پیشنهادات به دلیل زمان محدودی که وجود داشت، امکان‌پذیر نشد و باید دید این پیشنهادها در دوره بعدی جشنواره اجرایی می‌شود یا خیر.

وی درباره همکاری ایسفا با جشنواره فیلم فجر امسال گفت: تا امروز که پیشنهادی برای همکاری به ایسفا از سوی جشنواره فیلم فجر ارائه نشده است.

سجادی حسینی در پایان گفت: البته این را باید بگویم که فیلم کوتاه نیز بخشی از سینما به شمار می‌رود و فرقی نمی‌کند هیات انتخاب و یا هیات داوران حتماً از اعضای انجمن فیلم کوتاه باشند یا سینماگرانی از شاخه‌های مختلف، به هرحال حضور سینماگران انتخاب‌های جالبی را به همراه داشته است.